“Ju jap sihariq një të Dërguar pas meje,
emri i të cilit është Ahmed!”
25 dhjetor 2015
Të gjitha
falënderimet e plota dhe madhështia
absolute i takojnë vetëm All-llahut të
Madhëruar, Zotit të vetëm të botrave, i
Cili iu prezantua gjithësisë nëpërmjet
mëshirës, për të cilën thotë: “E kur të
vijnë ty ata që i besojnë ajetet tona,
thuaju: “Selamun alejkum, Zoti juaj ia
atribuoi vetes së Tij mëshirën. Kush bën
prej jush ndonjë të keqe pa dije, e
mandej pas asaj (të keqeje) pendohet dhe
përmirësohet, s'ka dyshim se All-llahu
është që falë shumë dhe është
Mëshirues.”[1]
Atij që i dëshmoi gjithësisë,
madhështinë e Tij në krijimin e njeriut
pa babë e pa nanë, nga asgjëja, si rasti
i Hz. Ademit (a.s), krijimin e njeriut
nga brija e burrit, pa babë e pa nanë,
si rasti i nanës së njerëzimit, Hz.
Havasë (a.s), krijimin e njeriut pa
babë, nga një nanë e bekuar, si rasti i
Hz. Isait (a.s), nga e nderuara Hz.
Merjem (a.s) dhe krijimin e racës
njerëzore, natyrshëm, nga një nanë e një
babë, si rasti i mbarë njerëzisë, deri
në kiamet.
Salavatet dhe selamet më të përzemërta
ia dërgojmë sot në këtë ditë dhe në çdo
ditë të jetës tonë, zotërisë së bijve të
Ademit, Prijësit tonë, “Nanës e Babës
tonë”, Hz. Muhammedit (a.s), për të
cilin dha sihariq, rreth pesë shekuj
para shfaqjes së tij në këtë botë, Hz.
Isai (a.s), i cili iu drejtua beni
israilëve me këto fjalë: “O beni
israilë, unë jam i dërguar i All-llahut
te ju, jam vërtetues i Teuratit që ishte
para meje dhe ju jap sihariq një të
Dërguar pas meje, emri i të cilit është
Ahmed!”[2]
Të dashur vëllezër e motra
besimtarë,
Ditën e sotme, në këtë të xhuma të
begatë, që ka bashkuar përkujtimin e dy
njerëzve më të shquar të historisë së
njerëzimit, dy të dërguarve dhe të
mbështeturve nga Zoti i gjithësisë me
Libra hyjnorë; Hz. Isait (a.s) dhe Hz.
Muhammedit (a.s), kisha dëshirë të flas
mbi dërgesën profetike dhe madhështinë e
shfaqjes së Hz. Isait (a.s).
Doja, pa u ndalur fare të saktësia e
detajeve të kohës së lindjes së tij dhe
ardhjes në këtë botë. Mirëpo, sihariqi i
tij historik për pritjen e madhe të
vëllait të tij të vogël, Vulës së
zinxhirit të begatë të dërguarve të
All-llahut, Hz. Muhammedit (a.s), më
tërheq drejt këtij pragu…
Këtu dua të vë kokën e të dorëzoj
zemrën, duke u lutur që të na bashkojë
All-llahu i Madhëruar me të dërguarit e
Tij, shpirtin e mesazhit të tyre dhe
misionin e dritshëm, me të cilin u
dërguan, për t’u bërë sadopak edhe ne,
dritë e mirësi, teksa ushqehemi nga
duart e tyre me Fjalën e pagabueshme të
Zotit, dashninë e Tij, mëshirën dhe
vlerat më të mira të harmonisë
ndërnjerëzore, ato të besimit!
Kështu, të dashurit e mi, dua të ndalem
sot tek mëshira, elementi më i
rëndësishëm që i mungon sot racës
njerëzore, teksa injoranca, mashtrimet,
vrasjet e pakufijshme, derdhja e gjakut
të pafajshëm, shkatërrimi dhe ngurtësimi
i zemrës, po e bën njeriun e kohës tonë,
një krijesë të frikshme, që ka nevojë të
menjëhershme për Fjalën e Zotit dhe
Udhëzimin e Tij, për të shëruar zemrën,
mendjen dhe shpirtin e hutuar!
Mëshira, edhe si element i përbashkët në
shfaqjen e dy të dërguarve të fundit të
njerëzimit; Hz. Isait (a.s), për të
cilin në Kur’an thuhet: “për ta bërë atë
argument për njerëzit dhe mëshirë nga
ana e Jonë.”[3] dhe
Hz. Muhammedit (a.s), për të cilin
Kur’ani dëshmon: “E Ne, nuk të dërguam
ty (o Muhammed) vetëm se mëshirë për
mbarë botrat”[4]
Prandaj, nga këto stacione të
rëndësishme të Fjalës hyjnore, duhet të
themi se bota e sotme, sidomos të
krishterët dhe muslimanët, e kanë të
domosdoshme të sillen nga kjo pikënisje;
mëshira e Zotit, për të ftuar njerëzinë
drejt kthimit në natyrën e dhembshurisë
dhe mëshirës së njeriut për vëllanë e
tij njeri, në respektimin e shenjtërive
të tjetrit dhe mostejkalimin e kufijve,
në ruajtjen e vlerave të harmonisë dhe
moscënimin e trashëgimisë fetare,
kulturore dhe identitare të tjetrit, në
lutjen e përbashkët drejtuar Zotit Një,
që të na bëjë udhëheqës të njerëzisë
drejt paqes dhe vlerave të diversitetit
në harmoni, duke dëshmuar së bashku
qënien tonë të përbashkët: “robët e
Mëshiruesit”!
E, para së gjithash, t’i drejtohemi Atij
që na dëgjon e na sheh, që i di qëllimet
tona edhe para se t’i shfaqim, që mos të
na bëjë përçarës në mesin e shoqërive
njerëzore, cytës e trazues të kufijve që
nuk duhen shkelur, as me justifikimin e
vetë fesë!
Të dashur të pranishëm,
Sot, mbarë bota islame përkujton Lindjen
e Begatë të Hz. Muhammedit (a.s),
“mëshirës së dhuruar”, i cili u dërgua
për të korrigjuar devijimet dhe
përmbysjen që iu bë vlerave të fesë së
vetme të shekujve dhe profetëve të saj,
mbjelljen e shpresës dhe optimizmit, si
dhe plotësimin e misionit hyjnor, të
filluar e të kryer me përsosmëri nga
vëllezërit e tij të mëparshëm, ndër
shekujt e gjatë të jetës mbi tokë.
Kur hedhim sytë nga e shkuara dhe
lexojmë stacionet e shumta, nëpër të
cilat kaloi Hz. Muhammedi (a.s) në
edukimin e njerëzve dhe brumosjen e tyre
me shpirtin e shpalljes hyjnore, nuk ka
sesi të mos ndalemi në disa prej tyre,
për të marrë frymëzimin e duhur për të
sotmen dhe të ardhmen e secilit prej
nesh.
Përshëndetja me selam: pra,
përshëndetja e kujtdo me fjalët:
“Es-selamu alejkum”, që do të thotë:
“Qofshi të garantuar e në siguri, sepse
kuptimi i përshëndetjes islame është:
“Qofshi në mbrojtjen e Zotit të Paqes”,
si dhe detyra e juaj është të jeni
mbrojtës të Paqes mbi tokë!”[5]
Uniteti botëror: ku vlen të theksohet
se: “Hz. Muhammedi (a.s) ishte ai që
vendosi rendin e unitetit botëror dhe
deklaroi për herë të parë në histori se
krejt fetë e kanë burimin nga All-llahu
i Madhëruar, i Cili ka dërguar në çdo
popull të dërguarit e Tij. Sikurse i
obligoi muslimanët të besojnë tek të
gjithë të dërguarit e Zotit, duke mos
bërë dallim në mes tij dhe të dërguarve
të tjerë. Ai deklaroi se krejt të
dërguarit erdhën me një thirrje të
vetme, me një fé të vetme, ndonëse më
pas u pasuan nga breza, që e ndryshuan
dhe e transformuan fenë, fakt që solli
edhe divergjencat në mesin e feve”[6]
Për këtë, në Kur’an thuhet: “E pas tyre
erdhi brezi që trashëgoi Librin. Këta
merrnin mjete të pavlefshme të kësaj
bote (lakmues që nuk dallonin të mirën a
të keqen) e thonin: “Do të na falë
Zoti”… A nuk është marrë prej tyre
zotimi i Librit (Teuratit) se nuk do të
thonë ndaj All-llahut vetëm se të
vërtetën?! Ata e dinin mirë se ç’ka në
atë (Libër)…”[7]
Toleranca e plotë fetare: ku duhet të
theksojmë se: “Për herë të parë në
histori, Hz. Muhammedi (a.s) lajmëroi
se: “Nuk ka dhunë në fé”[8]
dhe punoi shumë për këtë parim. Ai e
respektoi divergjencën në mendim, nxiti
interpretimin e fesë, sikurse respektoi
lirinë fetare…
Hz. Muhammedi (a.s) lajmëroi se secili
njeri është përgjegjës para Zotit Një,
për besimin e tij fetar dhe se askush
nuk ka të drejtë ta ngucë tjetrin, a ta
dhunojë atë për shkak të besimit të tij
të brendshëm. Ai e bëri haram dhunën për
shkak të fesë! ... Ai mbrojti shpirtrat
dhe pasuritë e pasuesve të feve të
tjera, ata dhe muslimanët ishin njësoj
para tij. I lejoi ata të pasonin fenë e
tyre, ruajtjen e simboleve të tyre
fetare, sikurse u dha të krishterëve
disa prioritete, në marrëdhënien e tij
me ta…”[9]
Dhe shembulli më i denjë për t’u
dëshmuar në këtë pikë, është dhurata e
mrekullueshme që Patriarku Ortodoks i
Kudsit Sherifë, Theofili i III-të i bëri
kryeministrit të Shqipërisë, para pak
ditësh; fermanin e mbrojtjes së të
drejtave dhe lirive të krishterëve të
Kudsit, që Hz. Omeri (r.a), i dorëzoi
patriarkut të Kudsit, në momentin kur
mori në dorëzim prej tij çelësat e
qytetit të shenjtë, para 14 shekujsh.
Ishte një dhuratë, që në madhështinë e
përmbajtjes së saj dha një mesazh të
pashmangshëm, për cilindo shqiptar e,
sidomos për ata që e prezantojnë vendin
tonë në arenat ndërkombëtare: “Ju
shqiptarët, duhet të ndjeheni krenar për
vlerat islame që posedoni, prandaj mos e
mohoni bekimin, me të cilin ju ka
rrethuar Zoti dhe mos e fshihni
identitetin shpirtëror të shumicës së
popullit tuaj; mos kini turp nga Drita,
Paqja, Toleranca, Pastërtia, Dija e
Udhëzimi i Islamit tuaj!”
Të dashurit e mi,
Në përfundim të kësaj hytbeje, dua të
kthehem tek zanafilla e dërgesës së Hz.
Muhammedit (a.s); te mëshira dhe të
përmend, ndër shumë e shumë shfaqje të
mëshirës së tij (a.s), atë ndaj femrës
dhe fëmijëve.
Hz. Omeri (r.a) tregon se në prezencë të
Hz. Muhammedit (a.s), u shfaq një grua
me fëmijën e saj, që e shtrëngonte fort
në gjoksin e saj. I dërguari tha: “A
mendoni se kjo grua do ta hidhte fëmijën
e saj në zjarr?” Sahabët thanë: Jo,
pasha All-llahun, edhe pse ajo e ka
mundësinë ta bëjë! Ai (a.s) vijoi:
“All-llahu është më i mëshirshëm me
krijesat e Tij, sesa kjo nënë me fëmijën
e saj!”[10]
Nga këtu them se, nuk ka poshtërsi më të
madhe, sesa vrasja e fëmijëve, dhunimi a
abuzimi me ta, fakte që dëshmohen
turpshëm në historinë e njeriut mbi
tokë, sidomos në dekadat e fundit!
Vrasja dhe lënia e tyre jetimë, në
luftrat e përgjakshme në Lindje, dhunimi
e abuzimi imoral me ta, në Perëndim!
Zoti do i gjykojë kriminelët, imoralë!
Ndërsa ne deklarojmë distancimin dhe
dënimin e veprës së tyre, sidomos, kur
ajo, neveritshëm shqërohet edhe me
mashtrimin në emër të fesë!
“Kujdesuni për gratë tuaja… Ju keni të
drejta në gratë tuaja dhe ato kanë të
drejtat e tyre në ju!”[11],
ishte porosia e tij, ndërkohë në
Fjalimin e Lamtumirës, para dhjetra
mijëra besimtarëve, deklaroi: “Kijeni
frikë All-llahun në gratë tuaja, sepse
ju i keni marrë ato me mbrojtjen e
All-llahut…”[12]
Hz. Muhammedi (a.s) ngrihej në këmbë për
të bijën Fatimen (r.a), kur ajo hynte. E
puthte në ballë, e merrte për dore dhe e
ulte pranë vetes…[13]
Për herë të parë në historinë e
adhurimeve, Hz. Muhammedi (a.s) u fal
duke mbajtur në krah mbesën e tij të
vogël, “Umame, të bijën e Zejnebit”[14]
njëkohë që “bartja e vajzës ishte një
vepër jo e zakonshme në atë kohë”[15]
Ai falej, teksa Hasani dhe Husejni, dy
nipat e tij të vegjël, i hipnin në
shpinë. Njerëzit ia largonin, ndërsa
Resulull-llahu (a.s) u thoshte: “Lërini
ata të dy, ju bëfsha kurban me nanë e
babë, kush më do mua, le t’i dojë edhe
ata të dy!”[16]
Dhe, shembujt e fjalët nuk kanë të
sosur, sidomos kur bëhet fjalë për
shembullin dhe mëshirën e Hz. Muhammedit
(a.s), të dërguarit “mëshirë për mbarë
botrat”[17]
Imam
Muhamed B. Sytari
Myfti i Zonës Shkodër
(Hytbe e mbajtur në xhaminë e Parrucës)
Shkodër, më 25 dhjetor 2015
[1] Kur’ani,
El-En’am: 54.
[2] Kur’ani,
Es-Saf: 6.
[3] Kur’ani,
Merjem: 21.
[4] Kur’ani,
El-Enbija: 107.
[5] Hoxha
Kemaluddin, “El-Methelul-a’la
fil-Enbija”, botimi i parë, Bejrut,
1989, f. 172-173.
[6] Po aty, f.
182.
[7] Kur’ani,
El-A’rafë: 169.
[8] Kur’ani,
El-Bekare: 256.
[9] Hoxha
Kemaluddin, vep. e cit., f. 186-187.
[10]
Transmetuar nga Bukhariu dhe Muslimi,
nga Hz. Omeri (r.a).
[11] Hadith i
gjatë, transmetuar nga Tirmidhiu,
Nesaiu, Ibni Maxheh etj, nga Amr
ibnul-Ahvas (r.a).
[12]
Transmetuar nga Muslimi, nga Xhabiri
(r.a).
[13] Prof. dr.
Halil ibn Ibn Ibrahim Molla Khatir
El-Uzzali, “Er-Rahmetul-muhdatu”, botimi
i parë, Xhidde, 2007, f. 243.
[14]
Transmetuar nga Bukhariu dhe Muslimi,
nga Ebu Katade (r.a).
[15] Prof. dr.
Halil ibn Ibn Ibrahim Molla Khatir
El-Uzzali, vep. e cit., f. 293.
[16] Tranmetuar
nga Ibn Ebi Shejbe, Nesaiu, Tabaraniu,
Ibn Hibbani etj.
[17] Kur’ani,
El-Enbija: 107.