Hz. Muhammedi (a.s), shembull për t’u ndjekur
23 dhjetor 2015
All-llahun e
Madhëruar e falënderojmë për mirësinë e
madhe dhe dhuntinë e dhuntive hyjnore,
me të cilën e lartësoi racën njerëzore
drejt rrugëve të perfeksionit, teksa
shpalli në Kur’anin Famëlartë lajmin e
përbotshëm: “Mëshira Ime ka përfshirë
secilin send. Atë (Mëshirën) do ta
caktoj për ata të cilët u ruhen
(mëkateve), e japin zekatin dhe për ata
që i besojnë argumentet tona. (157) Të
cilët e pasojnë të dërguarin
(Muhammedin), profetin analfabet, (që
nuk shkruan as nuk lexon), të cilin e
gjejnë të cilësuar (të përshkruar me
virtytet e tij), në Tevrat dhe në
Inxhil, që i urdhëron ata për çdo të
mirë dhe i ndalon nga çdo e keqe, u
lejon ushqimet e këndshme dhe u ndalon
ato të pakëndshmet, dhe heq nga ata
barrën e rëndë të tyre dhe prangat që
ishin mbi ta. Pra, ata të cilët e
besojnë atë, e nderojnë dhe e ndihmojnë,
veprojnë me dritën që u zbrit me të, TË
TILLËT JANË TË SHPËTUARIT!”[1]
Salavatet dhe selamet më të përzemërta
ia dërgojmë sot në këtë ditë të shënuar
dhe në çdo ditë të jetës tonë, zotërisë
së bijve të Ademit, Hz. Muhammedit
(a.s), përshkrimin e të cilit e ka
qendisur kaq bukur zonja e nderuar
nomade dhe gruaja e urtë Ummi Ma’bed,
kur thotë se, Pejgamberi (a.s): “Ishte
një njeri me shkëlqim të dukshëm, me
fytyrë të ndritshme, me moral të lartë…
Me fytyrë të bukur, shumë të bukur, me
sy të zinj… Me flokë të zinj, me qafë të
dukshme e mjekër të dendur. Kur heshte,
kishte prezencë e kur fliste, bukur…
Fliste ëmbël e qartë… Më i bukuri i
njerëzve nga larg, më i ëmbli dhe më i
miri i tyre nga afër… Mesatar, jo i
gjatë, as i shkurtër, si degë në mes dy
degësh… Kur fliste e dëgjonin, e kur
urdhëronte vraponin për ta zbatuar…”.[2]
Të dashur të pranishëm,
Organizatorët e këtij tubimi vlerash,
kanë kërkuar prej meje të flas për një
temë, që e di mirë se jam i paaftë t’ia
jap hakun e plotë; të flas për Hz.
Muhammedin (a.s) si shembull për t’u
ndjekur në jetë.
Megjithatë, në këto rreshta, do të
përpiqem të prek disa nga cepat e kësaj
teme të gjerë e të thellë, me qëllimin
dhe dëshirën e mirë të përfitimit dhe
dobisë.
Po lexoja me kënaqësi të madhe librin me
titull: “Shembulli më i lartë ndër
Profetë”, të autorit të quajtur Hoxha
Kemaluddin, një britanik i bërë musliman
para shumë dekadash.
Ndër të tjera, tërheq vëmendjen me këto
rreshta: “Këtu shfaqet vlera e
Muhammedit (a.s) mbi të tjerët dhe kjo
na bën të themi se ai ishte shembulli më
i lartë në mesin e profetëve! Sepse
regjistrimi i fjalëve dhe i veprave të
tij është i plotë, pa mangësi!
Traditat e tij në të folur e në të
vepruar, plotësojnë njëra-tjetrën! Duket
sikur çdo kërkesë prej kërkesave
shpirtërore është paracaktuar dhe
parallogaritur! Çdo gjë, me të cilën
përballet njeriu në jetën e tij, shfaqet
në pasqyrën e jetës së tij (a.s)!
Unë, nga pozita e muslimanit, nuk mund
të them se profetët e tjerë nuk e kanë
kryer me plotësi misionin e tyre, por
ajo që dua të them është se në krejt atë
që është trashëguar prej tyre, nuk
gjejmë vetëm se fare pak, prej mësimeve
dhe zgjidhjeve për të cilat ka nevojë
njeriu!
Padyshim që ata e kanë kryer si duhet
misionin e tyre, për të cilin ishin
dërguar, por historianët e tyre nuk u
dhanë hakun e duhur!”[3]
Këtu e ndala leximin dhe m’u kujtua ajo
që kishte shkruar Hoxha im, H. Vehbi S.
Gavoçi në një prej librave të tij:
“Duranti[4] në
librin e tij "Historia e civilizimit" ka
shkruar se, nëse e madhërojmë njeriun
për çka bërë dhe çka u ka sjellë
njerëzve, mund të themi se Muhammedi
(a.s) ka qenë më i madhi i të mëdhenjve
të historisë, se ai lartësoi gjendjen
shpirtërore e mirësjelljen e një populli
të një vendi të prapambetur...”[5]
Të dashur të pranishëm,
Në mars të vitit 2013, me disa prej
vëllezërve të dashur e të afërt, na qe
shkruar nga Zoti i gjithësisë, të ishim
miqtë e Tij në Qaben e Madhnueshme, në
një Umre të paharruar. Natyrshëm, një
pjesë e gdhendur në zemër nga ai udhëtim
njëjavor, ishte edhe qëndrimi në Medinen
e Ndriçuar.
Në librin e kujtimeve të asaj Umreje,
kam regjistruar edhe këto fjalë, prej
ku, dua të hy në thelbin e temës time
dhe ta përfundoj: “Tashmë, pas selamit
më të fuqishëm e më të përmallshëm,
zemra dhe shpirti janë më të paqtë, si
vetë selami i Resulull-llahut… Ndërkohë
dora, vijon të shkruajë e të dëshmojë
ah-atet e mallit, që prej shumë vitesh e
priste këtë moment, feksimi i të cilit
ndriçoi me bukurinë e selamit, duke i
dhënë zemrës ngjyrë Selamesh në kohë
Pranimesh…
Aty, para dritares më fatlume në botë,
vetja të duket i vogël, shumë i vogël,
por njëkohësisht krenar, shumë krenar!
Aty, teksa me zemër përpiqesh të
bashkohesh e të bëhesh një me të
Dashurin, vitet e shekujt, dija dhe
njohuria, malli e loti, vijnë e
bashkohen, bëhen një e, koha sikur
ndalet… Kthehet pas nëpërmjet dijes e
njohurisë, mallit e lotit…
Ato momente, sikur përsërisin Bejatu
Resulin, e ti, në atë përshpirtësi
bëhesh pjesë e një Bese e një Dorëzimi,
pas së cilit krejt bota bëhet e jotja..,
ndonëse ti nuk ia hedh sytë, nuk ke pse
ta bësh..!? Ke prekur nga afër Dorën e
Besës dhe ke marrë dëshminë e të qenurit
Ehli-Bejt…”[6]
Shpesh, në momente të caktuara, më
kujtohet ajo orë e begatë, kur i kam
shkruar këto rreshta, bri minberit
Sherifë, në pjesën më të begatë të kësaj
toke, në “Kopështin e xhennetit”.
Shpesh, edhe sot e kësaj dite, largohem
nga bota ime dhe udhëtoj drejt atij
qoshku, ku teksa vështroj nga Minberi,
Mihrabi dhe Varri, bri tyre, në gjuhën e
dashnisë dhe mallit i drejtohem
Resulull-llahut (a.s) dhe i them:
Sejjidi, ja Resulall-llah, shpesh e
kujtoj momentin kur dikush të pyeti: “O
i Dërguar i All-llahut, çfarë thua për
një njeri, që e do një popull dhe nuk
mund të jetë pranë tyre?” Dhe, me
mirësinë tënde ia ktheve: “Njeriu do të
jetë me atë që do!”[7]
Shpesh, Zotëria im, e pyes veten, se a
do jem një ditë i denjë të jem pranë
teje, a të qëndroj në hallkën tënde? Unë
e di mirë se me zëmër të dua e dëshiroj
të mos ndahem asnjë moment nga Thirrja e
Udhëzimi, me të cilët u dërgove, duke e
plotësuar amanetin e Zotit, por...
Nuk e di, o Zotëria im, e lexoj me
vëmendje fjalën tënde: “Shembulli im dhe
shembulli juaj është si puna e një
personi që ka ndezur një zjarr, në të
cilin fluturat dhe karkalecat vijnë e
hidhen në të, ndërsa ai i largon me dorë
që mos të bien në të. Edhe unë mundohem
t' ju largoj nga zjarri e ju më ikni nga
duart”[8] dhe,
frigohem…
E lexoj dhe jua them edhe njerëzve
udhëzimin tënd: “Kush nuk mëshiron nuk
mëshirohet dhe kush nuk fal nuk falet”[9]
dhe nuk e di sesa i aftë jam unë të
mëshiroj e të fal, në gjurmët e
shembullit tënd të përkryer…
E lexoj dhe jua them edhe njerëzve
dritësimin tënd: “Kush e beson All-
llahun dhe ditën e gjykimit le t'i bëjë
mirë komshiut të tij dhe kush beson All-
llahun dhe ditën e gjykimit le të
nderojë mikun e tij dhe kush beson All-
llahun dhe ditën e gjykimit le të flasi
mirë ose të heshti”[10],
por nuk e di, a jam unë në lartësinë e
pasimit dhe dëshmimit të këtij shembulli
të mrekullueshëm, në marrëdhëniet e mia
me të tjerët, duke u dëshmuar si pasuesi
yt besnik..?
E lexoj me vëmendje dhe mundohem ta
përhap fjalën tënde: “Më i miri ndër ju
është ai që nuk e lë botën e ardhshme
për këtë botë, as botën e tij për botën
e ardhshme dhe ai që nuk bëhet i
bezdisshëm për njerëzit.”[11]
dhe lutem me zemër të më bëjë Zoti prej
tyre…
E lexoj me zemër dhe jua them edhe të
tjerëve, fjalën tënde, si balsam
zemrash: “I lumi ai që ruan gjuhën
(gojën) e tij, i mjafton shtëpia e tij
dhe qan për gabimin e tij!”[12]
dhe lutem që mos të ngelem pas në
karvanin e atyre që të ndjekin në
gjurmët e nënshtrimit, në këtë udhëzim
shembullor…
E lexoj meditueshëm fjalën tënde: “Nuk
më ka besuar mua, kush fle i ngopur,
ndërkohë që komshiu i tij është i uritur
dhe ai e di”[13]
dhe pyes veten, sa besimtar praktikant
jam në këtë pikë?
E lexoj këtë hadith: “Kërkimi i diturisë
është detyrim për çdo musliman dhe për
kërkuesin e dijes kërkon falje çdo gjë,
edhe balenat në det.”[14],
ia lexoj edhe fëmijve dhe miqve të mi,
por nuk e di, se sa e shfrytëzoj kohën
time, për të ecur në shembullin tënd, në
këtë drejtim…
Lexoj e lexoj pa fund dhe, për një
moment, ndalem tek një thirrje e dalë
nga zemra jote: “Ata, që më së shumti më
duan nga ymeti im, janë një popull pas
meje. Do të dëshironte ndonjëri prej
tyre të jepte familjen dhe pasurinë e
tij, vetëm të më shihte”[15]
dhe, e di se unë dua të të shoh, të ta
jap besën, të ta ndjek shembullin e të
të bindem teksa thua: “Përhapni për mua,
qoftë edhe një fjalë…”[16]
Të nderuar të pranishëm,
“Jeta e zbrazët, larg normave e moraleve
fetare, jeta e dhënë pas qejfeve, luksit
e veseve të ndryshme, pas mohimit të
virtyteve, pas interesit personal, duke
harruar të drejtat e detyrimet njerëzore
e shoqërore ka ndikuar që vende, popuj,
grupe njerëzish e individë të
ballafaqohen, të përleshen, të përgjaken
e të përpiqen për zhdukjen e
njëri-tjetrit.”[17]
Ndërkohë, Zoti i gjithësisë, me mirësinë
e Tij ndaj nesh, e dërgoi Hz. Muhammedin
(a.s), si Vulën e të dërguarve të Tij të
mirë, udhërrëfyesin dhe plotësuesin e
mirësive, për të cilat ka nevojë
realisht bota e sotme.
Si të thuash, modeli dhe shembulli që
Zotëria i jonë la të gjallë në mesin
tonë, është përherë një garanci më shumë
për një botë më të mirë, në paqe e në
harmoni, në dije e në përkushtim, në
dritë e në vëllazëri të sinqertë, ku
njeriu është vëlla i njeriut e, ku
besimi është përherë vlerë e burim
sigurie!
Falemnderit!
Imam
Muhamed B. Sytari
Myfti i Zonës Shkodër
(Referat i mbajtur në simpoziumin:
“Mesazhi universal i Hz. Muhammedit
(a.s)”,
organizuar nga Komuniteti Mysliman i
Shqipërisë
në bashkëpunim me Universitetin Bedër,
Tiranë, më 23 dhjetor 2015)
[1] Kur’ani,
El-A’rafë: 156-157.
[2] Dr. Mervan
Shejkhulerd, “Es-sirretun-nebevijje”, f.
310, nga “Et-Tabakat” të Ibni Sa'dit,
1/231.
[3] Hoxha
Kemaluddin, “El-Methelul-a’la
fil-Enbija”, botimi i parë, Bejrut,
1989, f. 54-55.
[4] Wil Durant
(1885-1981), filozof, historian dhe
shkrimtar i shquar amerikan, autori i
veprës voluminoze: “Historia e
civilizimit”. Për më shumë të shihet:
https://it.wikipedia.org/wiki/Will_Durant
[5] Vehbi
Sulejman Gavoçi, "Mirësjellja Islame",
Shkodër, 1998, f. 210.
[6] Muhamed
Sytari, “Dëshmitar në Sahar”, Shkodër,
2013, f. 7.
[7] Transmetuar
nga Bukhariu dhe Muslimi, nga Ibni
Mesudi (r.a).
[8] Transmetuar
nga Ahmedi dhe Muslimi, nga
Xhabiri (r.a).
[9] Transmetuar
nga Ahmedi, nga Xheriri (r.a).
[10]
Transmetuar nga Bukhariu dhe Muslimi,
Ahmedi, Nesaiu etj., nga Ebu Hurejra
(r.a).
[11]
Transmetuar nga Khatibi, nga Enesi
(r.a).
[12]
Transmetuar nga Tabaraniu dhe Ebu
Nuajmi, nga Thoubani (r.a).
[13]
Transmetuar nga Bezzari dhe Tabaraniu,
nga Enesi (r.a).
[14]
Transmetuar nga Ibni Abdil-Berr, nga
Enesi (r.a).
[15] Ahmedi në
“El-Musned”, nga Ebu Dherri (r.a).
[16]
Transmetuar nga Ahmedi, Bukhari dhe
Tirmidhiu nga Ibni Amr (r.a).
[17] Vehbi
Sulejman Gavoçi, “Mirësjellja Islame”,
Shkodër, 1998, f. 178.