“Pasha jetën tënde (o Muhammed)!”
18 dhjetor 2015
Të gjitha
falënderimet e plota dhe madhështia
absolute i takojnë vetëm All-llahut të
Madhëruar, Zotit të vetëm të tanësisë,
Poseduesit të gjithçkaje, Krijuesit të
universit dhe galaktikave, Furnizuesit
të krejt krijesave të Tij, pa lodhje e
mund! Atij, që betohet në Kur’anin
Famëlartë: “Pasha jetën tënde (o
Muhammed)!”[1]
Salavatet dhe selamet më të përzemërta
ia dërgojmë sot në këtë ditë, në këtë
stinë të bukur të përkujtimit të
përvitshëm të Lindjes së tij të Begatë,
zotërisë së bijve të Ademit, Hz.
Muhammedit (a.s), që u dërgua mëshirë
për mbarë botrat.
Kur një ditë u pyet për agjërimin e
ditës së hënë, tha: “Ajo është një ditë
në të cilën kam lindur dhe në të cilën
më është zbritur profetësia”[2]
Të dashur vëllezër
besimtarë,
Me afrimin e muajit Rebiulevvel, mbarë
bota islame përgatitet shpirtërisht dhe
moralisht, me të gjitha mënyrat
legjitime dhe kushtet e mundshme, të
përkujtojë Hz. Muhammedin (a.s), jetën
dhe sakrificën e tij, nëpërmjet kalimit
në stacionin e datës 12 të këtij muaji
hënor, ku shumica e studiuesve[3]
dhe historianëve thonë se ajo ishte data
e lindjes së Zotërisë së bijve të Ademit
(a.s), data e shpalljes së profetësisë,
por edhe data e largimit nga kjo botë.
Ndër shekuj, përkujtimi i Lindjes së
Begatë të Hz. Muhammedit (a.s), është
shfrytëzuar si mundësi e shprehjes së
falënderimit ndaj Zotit të gjithësisë
për këtë mirësi të madhe, për fenë
islame dhe plotësimin e saj, për
Kur’anin dhe mrekullinë e paprekshmërisë
së tij, për traditat e shumta të
Zotërisë tonë (a.s), për urtësinë,
udhëzimin, për shumëçka që na bën të
ndjehemi të lumtur e të gëzuar për
lidhjen tonë me Hz. Muhammedin (a.s)…
Libra të shumtë janë shkruar me rastin e
përkujtimit të kësaj mirësie të madhe
hyjnore për mbarë njerëzimin. Mevludi
Sherifë, si datë e si stinë e
përkujtimit dhe e festimit me zemër të
kësaj dhuntie të madhe hyjnore për mbarë
botrat: “E Ne nuk të dërguam ty (o
Muhammed), vetëm se mëshirë për të
gjitha krijesat.”[4]
ka zënë vend në kulturën dhe traditat
islame, si një risi e bukur dhe e
pranuar nga dijetarët e ymmetit, në
rrugën e shtimit të dashnisë dhe lidhjes
me Hz. Muhammedin (a.s) dhe shembullin e
tij. Edhe tek ne shqiptarët, Mevludi
Sherifë ka qenë një faktor i rëndësishëm
në tubimin dhe afrimin e njerëzve me
personin e Pejgamberit (a.s) dhe mësimet
e tij.
Hafizi Ebu Shame (v. 665), mësuesi i
Imam Neveviut, shkruan: “Ndër risitë më
të mira në kohën tonë, është edhe ajo që
bëhet për çdo vit në ditën përkatëse të
Lindjes së tij (a.s), si ndarja e
sadekave dhe shtimi i veprave të mira,
shfaqja e zbukurimeve dhe e gëzimit. Kjo
nxit dashurinë dhe madhërimin e tij
(a.s) në zemrën e atij që e bën këtë
vepër, si dhe falënderim ndaj All-llahut
të Madhëruar për mirësinë e madhe të
krijimit të dërguarit të Tij, që e
dërgoi mëshirë për krejt botrat”[5]
Ibn Tejmije (v. 728 h.), në një prej
librave të tij shkruan: “Poashtu, ajo që
veprojnë ca njerëz, ose në përngjasim me
të krishterët në ditën e lindjes së
Isait (a.s), ose si shfaqje e dashurisë
për të dërguarin (a.s) dhe për
madhërimin e tij, mendoj se All-llahu
mund t’i shpërblejë për këtë dashuri dhe
këtë risi…”[6]
Autorët e librit, prej ku e kam marrë
këtë citim të Ibn Tejmijes (ndonëse e
kam edhe librin e tij origjinal) e
pasojnë me këtë shënim: “Kjo është
thënie e dikujt që e ka lënë fanatizmin
mënjanë dhe ka folur ashtu si i pëlqen
All-llahut dhe të dërguarit të Tij
(a.s). Ndërsa ne nuk e bëjmë Mevludin,
vetëm se siç e ka thënë (Ibn Tejmije):
“si shfaqje e dashurisë për të dërguarin
(a.s) dhe për madhërimin e tij”, duke
shpresuar se All-llahu mund të na
shpërblejë për këtë dashuri e këtë risi”[7]
Shumë dijetarë të shkuar kanë shkruar
rreth Mevludit, si: El-Hafidh Muhammed
El-Kajsi Ed-Dimeshki (v. 751 h.),
El-Hafidhul-Iraki (v. 806 h.), El-Hafidh
Shemsuddin Ibnul-Xhezeri (v. 833 h.),
Molla Ali El-Herevi Hanefiu (v. 1014 h.)
etj.
Ibn Haxher Askalani (v. 852 h.), për të
cilin Imam Sujuti thotë: [Është pyetur
Shejkhul-Islami dhe Hafizi i kohës,
Ebul-Fadl Ibn Haxher, për veprimin e
Mevludit dhe ka thënë: “Origjina e
veprimit të Mevludit është bidat (risi),
nuk është transmetuar se është vepruar
ndër tre shekujt e parë, por,
megjithatë, ai përfshin edhe mirësi edhe
të kundërtën e tyre. Kushdo që synon
mirësitë gjatë veprimit të Mevludit dhe
largohet nga e kundërta e tyre, ka bërë
një bidat të mirë…”][8]
Imam Sujuti (v. 911 h.), thoshte: “Bie
pyetja rreth veprimit të Mevludit Nebevi
në muajin Rebiulevvel, çfarë vendimi ka
për të? … Përgjigjja tek unë është:
Origjina e veprimit të Mevludit, që ka
të bëjë me tubimin e njerëzve, leximi i
disa pjesëve nga Kur’ani, pastaj leximi
i fillesave të jetës së profetit (a.s)
dhe shenjat e praglindjes së tij, pastaj
shtrimi i sofrës dhe ushqimi, pas të
cilit njerëzit shpërndahen, pa bërë gjë
tjetër, është një bidat i mirë, për të
cilin vepruesi i tij shpërblehet, për
shkak të madhërimit të gradës së
profetit (a.s) dhe shfaqjes së gëzimit
me rastin e Lindjes së tij (a.s)”[9]
Sejjidi Ahmed ibnus-Siddik El-Gummari
(v. 1380 h.) shkruan: [Me sa di, i pari
që ka shkruar për Mevludin Sherifë,
është Muhammed ibn Omer El-Vakidi,
autori i “El-Megazi”… që vdiq në vitin
206 a 209 të hixhretit. Ka bërë dy
libra: “El-Meulidun-Nebevi” dhe
“Intikalun-nurin-Nebevi”, siç e
transmeton Suhejli në “Er-Reudul-enf”][10]
Të dashur vëllezër
besimtarë,
I solla këto shembuj, jo detyrimisht për
të hapur debat, as për të mbyllur botën
e gjerë të diversitetit në interpretimet
e teksteve rreth kësaj teme, që
gjithësesi nuk na përkasin neve,
njerëzve të thjeshtë e me dituri
minimale, por dijetarëve të shquar e
baballarëve tanë në dije e përkushtim!
I solla këto shembuj nga përkufizimet e
të parëve tanë të shquar në dituri e
qëndrueshmëri, për të theksuar se sot,
ne nuk jemi të detyruar të mbetemi peng
i arsyetimeve dhe fetvave të kohëve të
shkuara, që lidhen me detaje e
hollësira, shumica e të cilave as që
ekzistojën më në mesin e shoqërive tona
islame.
Ajo që dua të nxis nëpërmjet kësaj
hytbeje dhe këtij mesazhi të përjavshëm,
sot, në prag të përkujtimit të Mevludit
të sivjetshëm, është ajo që kam shkruar
para pak ditësh, se rikthimi i Hanës së
Muajit Rebiulevvel, ku përkujtojmë
Lindjen e Begatë të Hz. Muhammedit
(a.s), është ndër të tjera edhe një
mundësi që na jepet për të vlerësuar
faktin e dërgesës së Zotnisë tonë (a.s),
si Vulë e të dërguarve të Zotit!
Plotësues i fesë, gjithëpërfshirës,
mëshirë për mbarë botrat, mësues
edukator, largpamës dhe paralajmërues
se: "Do të mbërrijë kjo fé (ISLAMI), ku
ka mbërritur nata dhe dita"!
Pra, optimizmi dhe shpresa është pjesë e
besimit dhe bindjes tonë islame, që na
nxit akoma më shumë të jemi edhe ne
shërbyes të gatshëm për të përhapur kudo
dritë e shpresë, vlera e qytetari!
A jemi të gatshëm sot, ne muslimanët,
për të marrë mbi supe amanetin e kësaj
Thirrjeje shekullore, për t'i përkujtuar
njerëzve madhështinë e Hz. Muhammedit
(a.s) në çdo aspekt të jetës së tij, si:
në fjalë, vepra, miratime, refuzime,
beteja e marrëveshje, paqe e strategji
organizimi social, kontribuues për paqen
sociale dhe ndalues i rreptë i
fanatizmit, në çdo fushë?
A jemi në gjendje ta shfrytëzojmë këtë
kohë të çmuar dhe të dalim nga bataku i
mykut dhe i mjegullnajës së injorancës
që krijojnë keqinterpretimet e teksteve
fetare dhe analizat epsharake të tyre?
Apo, do të na gjejë edhe ky vit sërish
në debate shterpë dhe ballafaqime, për
të cilat as jemi të ngarkuar, as jemi të
denjë, as të ditur, as kompetentë, rreth
lejueshmërisë a jo të përkujtimit,
festimit, leximit, këndimit a recitimit
të Mevludit?
A thua, se po debatojmë për ndonjë formë
të re adhurimi e ndryshimi në fenë tonë,
për prishjen e rregullit të namazeve,
ndryshimin e dispozitave të harameve në
hallalle, adhurimin si Zot të profetit,
tjetërsimin a ndryshimin e Kur’anit etj
pa fund?! Hasha!
Rahmet pastë Shejkh Ahmed Keftaro
(1915-2004), që shkruante se:
“Vërtetësia e festimit me rastin e
Lindjes së Hz. Muhammedit (a.s) është të
punojmë bashkërisht, baballarë e nëna,
pedagogë e mësues, gazetarë e dijetarë,
udhëheqës e masa të gjera, për pastrimin
e shoqërisë tonë nga prezenca e helmeve,
që kolonialistët përhapën në mendje e
shpirtra, duke prishur tek disa prej
nesh edukatën dhe veprat, si dhe duke
dobësuar lidhjet shoqërore në mesin e
shumë prej njerëzve!”[11]
Kjo është ajo që dua të tërheq vëmendjen
tuaj drejt përfitimit të kësaj kohe të
begatë, drejt këtyre qëllimeve fisnike,
fetare e kombëtare, për të cilat do të
jetë razi për ne All-llahu dhe të do të
kënaqet edhe i dërguari në ditën e
gjykimit!
Ejani ta shfrytëzojmë këtë kohë të
begatë, për të lexuar e kuptuar, pastaj
për të përhapur me të madhe faktin se:
“Muhammedi (a.s) me paraqitjen e tij
shkaktoi kthesë vendimtare në tri
kontinente: në Azi, në Afrikë dhe në
Evropë. Me vrullin e tij të fuqishëm u
lëkundën dhe u shkatërruan nga themelet
e tyre dy perandori të mëdha: Bizanti
dhe Persia. Në vendin më të prapambetur
e më të shkatërruar të botës ndërmjet
adhuruesve më të mëdhenj të idhujve, ai
shpalli fenë monoteiste më të pastër:
fenë që beson në Një dhe në të Vetmin
Zot. Muhammedi (a.s) vuri themelet e një
kulture dhe të një qytetërimi të ri që e
ndriçuan errësirën mesjetare, zhbllokuan
damarët e flashkët të njerëzimit dhe e
zgjuan atë për një jetë të re”[12]
Këtë dua t’ia mësoj dhe t’ia kujtoj
fëmijëve të mi, rinisë time, shoqërisë,
medias, politikës, biznesit, kulturës,
shkencës, diturisë, gjithësisë!
Dhe, më lejoni ta përfundoj me ato
rreshta të bukur e plot shpirt, me të
cilët e përfundon edhe Hoxha i jonë, H.
Vehbi Sulejman Gavoçi veprën e tij mbi
jetën e Hz. Muhammedit (a.s). Thotë: “Më
përmendni me dua të mirë dhe dëshmoni se
unë e dua shumë Pejgamberin (a.s), aq
shumë sa nuk përshkruhet!”[13]
Po, vëllezër dhe motra, në të vërtetë
ne, më shumë se askush tjetër, kemi
nevojë sot të mblidhemi sa më shumë e të
flasim për dashurinë e Pejgamberit tonë
(a.s), derisa ta duam e të lidhemi pas
tij më shumë sesa duam veten tonë, më
shumë sesa shkojmë pas epsheve dhe
kapriçove tona!
Me zemër të mirë ju dhe mbarë botës
islame hyrjen e Muajit Rebiulevvel,
afrimin e Mevludit Sherifë, gjallërimin
e zemrave me salavatet e dashnisë së
përkujtimit të Ma të Mirit e Ma të
Dashtunit… Sal-lall-llahu alejhi ve
sel-leme!
Imam
Muhamed B. Sytari
Myfti i Zonës Shkodër
(Hytbe e mbajtur në xhaminë e Parrucës)
Shkodër, më 18 dhjetor 2015
[1] Kur’ani,
El-Huxhurat: 72.
[2] Transmetuar
nga Imam Muslimi, nga Ebu Katade
El-Ensari (r.a).
[3] “Profeti
(a.s) u lind ditën e hënë, pa asnjë
kundërshtim, në muajin Rebiulevvel,
saktësisht, natën e 12-të, në më të
saktën e transmetimeve… (Kjo është e
përhapur tek shumica. Këtë e ka thënë
edhe Ibn Abbasi e të tjerë…)” – Imam
Hafidh Muhammed ibn Muhammed
Ibnul-Xhezeri (v. 833 h.), “Arfut-ta’rif
bil-meulidish-sherif”, Damask, pa vit
botimi, f. 18. “Ky zotëri (a.s) u lind
në agimin (pranverën e 571) e ditës së
hënë, më 12 të muajit Rebiulevvel” –
Vehbi Sulejman Gavoçi, “Muhammedi
alejhisselam – Jeta dhe vepra”, LOGOS-A,
Shkup, 2011, f. 29.
[4] Kur’ani,
El-Enbija: 107.
[5] Botimi i
Ministrisë së Vakëfeve dhe Çështjeve
Islame, EBA, “Hel nahtefil”, botimi i
pestë, Dubaj, 2015, f. 20-21.
[6] Po aty, f.
21.
[7] Po aty, f.
21.
[8] Po aty, f.
23-25.
[9] Po aty, f.
25-26.
[10] Po aty, f.
26-27.
[11] Shejkh
Ahmed Keftaro, “Min hedjil-Kur’an”,
Damask, pa vit botimi, f. 214. (Tema me
titull: “Lindja e të Dërguarit”, me
shënimin: “Ligjëratë e mbajtur më
23/8/1961 – 12/ Rebiulevvel/1381”).
[12] Osman Nuri
Haxhiq, “Muhammedi Alejhisselam dhe
Kur’ani”, LOGOS-A, Shkup, 2011, f. 23.
[13] Vehbi
Sulejman Gavoçi, “Muhammedi alejhisselam
– Jeta dhe vepra”, LOGOS-A, Shkup, 2011,
f. 359.