“Ju dhe shejtani bashkoheni
në një qëllim të vetëm!”
04 dhjetor 2015
Të gjitha
falënderimet e plota dhe madhështia
absolute i takojnë vetëm All-llahut,
Zotit të vetëm të gjithësisë, i Cili
urdhëron në Kur’anin Famëlartë:
“Besimtarët dhe besimtaret janë të
dashur për njëri-tjetrin, urdhërojnë për
të mirë, ndalojnë nga e keqja, e falin
namazin dhe e japin zekatin, respektojnë
All-llahun dhe të dërguarin e Tij. Të
tillët do t'i mëshirojë All-llahu…”[1]
Salavatet dhe selamet më të përzemërta
ia dërgojmë sot në këtë ditë dhe në çdo
ditë të jetës tonë, zotërisë së bijve të
Ademit, Hz. Muhammedit (a.s), që u
dërgua mëshirë dhe udhëzim për mbarë
botrat. Thoshte (a.s): “Kush të shohë
prej jush një të keqe, le ta ndryshojë
me dorën e tij e, nëse nuk mundet, me
gjuhën e tij e, nëse nuk mundet, me
zemrën e tij…”[2]
Të dashur vëllezër
besimtarë,
Tema e nxitjes për të ndrequr të keqen
në jetë, duke nisur nga vetvetja e duke
vijuar me familjen, rrethin e ngushtë,
shoqërinë e afërt e përtej tyre, është
në fakt një temë e gjerë dhe me shumë
degëzime. Argumente të shumta janë pika
referimi drejt rregullimit,
përmirësimit, ndreqjes dhe lartësimit në
nivelin e përkushtimit ndaj Zotit, në
raport me këtë urdhëresë shumë të
rëndësishme për jetën e njeriut.
Në kushtet e realiteteve, me të cilat ne
përballemi ditë pas dite, e shoh të
vendit që mesazhi i kësaj jave të
përqendrohet pikërisht tek kjo temë.
Në një prej haditheve të këtij
kapitulli, transmetohet se
Resulull-llahu (a.s) ka thënë:
“Shembulli i atij që i ruan kufijtë e
All-llahut dhe i atij që ka shkelur në
to, është si shembulli i një grupi që
kanë marrë në përdorim një anije. Disa
prej tyre qëndrojnë lart e disa të tjerë
në pjesën e poshtme. Ata, që qëndronin
në pjesën e poshtme, kur donin ujë,
ngjiteshin në pjesën e sipërme. Për një
moment thanë: Po sikur të hapim një
vrimë në pjesën që na takon (për të
marrë ujë) dhe kështu nuk i shqetësojmë
ata që gjenden në pjesën e sipërme? Nëse
ata do t’i lënë të veprojnë atë që
mendojnë, do të shkatërrohen të gjithë
së bashku e, nëse i ndalojnë, do të
shpëtojnë së bashku”[3]
Të dashur të pranishëm,
Ky është thelbi kësaj teme, ky është
mesazhi, me të cilin i dërguari i
All-llahut (a.s), don të na ftojë të
jemi të vëmendshëm në jetën tonë, në
marrëdhëniet me njerëzit, me të cilët
ndajmë shumë në këtë botë.
Ka shumë raste, që njerëzit po tërhiqen
drejt një mënyre jetese të çuditshme,
sidomos në marrëdhënie me të tjerët;
izolimi a vetëizolimi! Me fjalë të
tjera, po shohim e po dëgjojmë sesi
njeriu i sotëm po bëhet përherë e më
mospërfillës ndaj tjetrit. Ndërkohë, në
Islam, muslimani është i ftuar ta
plotësojë dhe ta perfeksionojë besimin e
tij, sidomos duke u interesuar për
vëllanë e tij musliman, për hallin e
tij, për gjendjen e tij, për realitetin
e tij, për gjendjen e besimit të tij,
për çdo gjë, që muslimani mund dhe duhet
të kontribuojë në ndihmën ndaj vëllasë
së tij musliman.
Meditoni pak në këto dy krahasime
kur’anore, në suren Et-Teube:
“Hipokritët dhe hipokritet janë si
njëri-tjetri”[4],
“Besimtarët dhe besimtaret janë të
dashur për njëri-tjetrin”[5]!
Hipokritët, njësoj! Besimtarët, hapësirë
e gjerë bashkëpunimi, harmonie,
gjallërie!
“Besimtari e këshillon vëllanë e tij
besimtar, nëse sheh ndonjë devijim, e
udhëzon, nëse sheh një dobësim në
adhurimin e tij, e këshillon për
përmirësimin e tij. Pra, ka një proces
të vazhdueshëm këshillimi, i cili e rrit
shoqërinë e besimit, e lartëson atë…”[6]
Lexoni me vëmendje këto hadithe: “Nuk ka
besuar asnjëri prej jush, derisa të dojë
për vëllanë e tij atë që do për veten e
tij”[7], “Muslimani
për muslimanin, si ndërtesa e ngjeshur,
ku tullat mbajnë njëra-tjetrën”[8]
Prandaj, ka shumë rëndësi, që në jetën
tonë, në marrëdhënien që kemi me
njëri-tjetrin, të mos bëjmë rolin e
mospërfillësit, por të kujdesemi për
forcimin e lidhjeve të besimit me
njëri-tjetrin, duke u interesuar për
njëri-tjetrin, duke u këshilluar e duke
e mbështetur njëri-tjetrin, me sa të
kemi mundësi. Sepse, përtej lidhjeve të
forta të gjakut, gjuhës, kombit, atdheut
të përbashkët etj, ne na lidh edhe
besimi, që është gjëja më e shtrenjtë që
njeriu ka në jetën e tij.
Thotë (a.s): “Muslimani është vëlla i
muslimanit, nuk i bën padrejtësi, nuk e
dorëzon. Kushdo që gjendet në nevojën e
vëllasë së tij, All-llahu do të jetë
pranë tij! Ai që ia largon një të keqe
muslimanit, All-llahu do ta shpëtojë nga
një prej halleve në ditën e kiametit. Ai
që ia mbulon një te keqe muslimanit,
All-llahu do ta mbulojë në ditën e
kiametit”[9], pra,
nuk do ta korisë para krijesave.
Ka shumë rëndësi ta lexojmë e ta
kuptojmë si duhet këtë hadith. Secila
fjali e tij është një kapitull i
rëndësishëm në sistemimin dhe
ekuilibrimin e marrëdhënieve në mesin
tonë. Është një hadith që vlen të jetë
temë konferencash e bashkëbisedimesh
udhërrëfyese në mesin e muslimanëve!
Sot, më shumë se kurrë, ne kemi nevojë
ta ruajmë njëri-tjetrin nga haramet, nga
devijimi në besim, nga dobësimi para
realiteteve shoqërore! Ne kemi nevojë të
bashkëpunojmë përherë e më shumë në mes
vete, duke e dëshmuar madhështinë e
Islamit në sjelljen tonë komunitare, si
një forcë ndërtuese, si një forcë
paqësore, që ndërton me anë të
këshillës, me anë të takimeve të
shpeshta, me anë të fjalës së mirë, me
anë të largimit të organizuar nga
haramet dhe ndalesat e Zotit në jetë. Që
muslimani, të dallojë në shoqëri, edhe
në gjërat më të vogla!
Dhe, u ndala për një moment. M’u kujtua
se kam lexuar diku në shënimet e Shejkh
Muteveli Shaaraviut, njëri prej
komentuesve më të spikatur të Kur’anit
në shekullin që kaloi, një thirrës islam
i afirmuar, jo vetëm në Egjipt, por
botërisht. Thotë: “Po debatoja me një
djalë të ri ekstremist dhe e pyeta: A
mendon se është e lejuar apo e ndaluar,
të shpërthesh një lokal nate në një prej
vendeve islame? Tha: Normal, është e
lejuar dhe vrasja e tyre poashtu! I
thashë: Po nëse ti i vret, teksa janë në
një gjendje gjynahu, ku mendon se do ta
kenë përfundimin? Ai tha: Në zjarr të
xhehnemit, natyrisht! I thashë: Ku
mendon se synon t’i marrë shejtani ata?
Tha: Në zjarr të xhehnemit, natyrisht! I
thashë: Atëherë, i bie që ju dhe
shejtani të bashkoheni në një qëllim të
vetëm!...”[10]
E solla këtë shembull, sepse ka shumë
nevojë që në mesin tonë, të ruhemi nga
paragjykimi dhe euforizmi, por të jemi
të vëmendshëm për ta mbrojtur harmoninë
e besimit në mesin tonë, të këshillohemi
për mirë dhe të praktikojmë me sa të
kemi mundësi urdhëresën me urtësi drejt
të mirës dhe ndalimin e të keqes, pa e
koritur a demaskuar publikisht tjetrin!
Imam
Muhamed B. Sytari
Myfti i Zonës Shkodër
(Hytbe e mbajtur në xhaminë e Plumbit)
Shkodër, më 4 dhjetor 2015
[1] Kur’ani,
Et-Teube: 71.
[2] Transmetuar
nga Muslimi, nga Ebu Saidi (r.a).
[3] Transmetuar
nga Bukhariu, nga Numan ibn Beshiri
(r.a).
[4] Kur’ani,
Et-Teube: 67.
[5] Kur’ani,
Et-Teube: 71.
[6]
www.nabulsi.com/blue/ar/art.php?art=11096
[7] Transmetuar
nga Bukhariu, Muslimi etj, nga Enesi
(r.a).
[8] Transmetuar
nga Bukhariu dhe Muslimi, nga Ebu Musa
Eshariu (r.a).
[9] Transmetuar
nga Bukhariu dhe Muslimi, nga Ibn Omeri
(r.a).
[10]
www.tariqallah.net/2013/06/blog-post_15.html