“Mjerë nëna ime për mua,
pse më vështroni në këtë mënyrë?”
28 gusht 2015
Të gjitha
falënderimet e plota dhe madhështia
absolute i takojnë vetëm All-llahut të
Madhëruar, që na udhëzoi drejt
respektimit të tjetrit dhe përkujdesjes
në Thirrje, kur tha: “Fto për në rrugën
e Zotit tënd me urtësi e këshillë të
mirë dhe polemizo me ata (kundërshtarët)
me atë mënyrë që është më e mira...”[1]
Salavatet dhe përshëndetjet më të
përzemërta ia dërgojmë sot në këtë ditë
dhe në çdo ditë të jetës tonë, zotërisë
së bijve të Ademit, Hz. Muhammedit
(a.s), që na nxiti t’i duam krijesat e
Zotit, duke na thënë: “Të gjitha
krijesat janë robë të All-llahut dhe, më
i dashuri i krijesave të All-llahut për
Të, është ai që është i dobishëm për
robët e Tij”[2]
Të nderuar vëllezër dhe
motra besimtarë,
“Edukata është ajo që e bashkon
ymmetin!”, ishte një nga këshillat dhe
urtësitë, që dëgjova një herë nga Hoxha
i jonë, Shejkh Ahmed Keftaro, teksa
fliste për të sotmen dhe të ardhmen e
ymmetit, në një nga derset e tij javore.
Në fakt, shkaku kryesor i këtij dersi u
bë një bashkëbisedim i papritur me një
djalë të ri musliman, shkodran, që jeton
jashtë vendlindjes së tij… I riu
musliman, kishte një shqetësim. Ndjehej
i prekur, sepse, gjatë një vizite të
bërë në një nga xhamitë e vendit, nuk
ishte pritur si duhet nga drejtuesit e
xhamisë, sikurse kishte dëshmuar një
sjellje jo normale të tyre ndaj disa
turistëve të huaj, që kishin hyrë në
xhami, sidomos ndaj njërit prej tyre, që
gabimisht kishte shkelur tapetin e
xhamisë…
Ky bashkëbisedim, (që normalisht, nuk
vlen të rrëfehet në detaje, sepse nuk ka
dobi), më solli ndër mend disa
transmetime të një ngjarjeje të
ngjashme, në kohën e Resulull-llahut
(a.s), që u përpoqa t’ia shpjegoj edhe
të riut musliman, teksa përpiqesha t’ia
lehtësoja barrën e fyerjes dhe befasimit
për të keq, që kishte pësuar nga
njerëzit e gabuar, në vendin e gabuar,
në një nga xhamitë tona…
Më erdhe ndër mend transmetimi, ku
thuhet se: “Një beduin (a’rabi) erdhi
dhe urinoi në safallëkun e xhamisë.
Njerëzit e kritikuan, ndërsa
Resulull-llahu (a.s) i ndaloi. E, kur e
përfundoi veprimin e tij, profeti (a.s)
kërkoi një enë me ujë, që u derdh mbi
të.[3] (mbi
papastërtinë)
Pastaj, m’u kujtua sesi, i dërguari
(a.s), e kishte ndalur këtë beduin dhe i
kishte thënë: “Këto vende (xhamitë) nuk
janë bërë për të urinuar në to, as për
t’u ndotur, por ato janë vende ku i
bëhet dhikër All-llahut të Madhëruar, ku
falet namazi dhe ku lexohet Kur’ani…”[4]
Pastaj më erdh ndër mend një lexim i
hershëm në një nga librat e shquar të
dijetarit Shejkh Abdulfettah Ebu Guddeh,
ku transmetohet se Muavije ibnul-Hakem
Es-Sulemi (r.a) tregon ngjarjen e
mëposhtme, teksa falej në rreshtat e
sahabëve, pas Resulull-llahut (a.s).
Thotë: [Teksa po falesha me të dërguarin
e All-llahut (a.s), një person u teshtit
dhe unë i thashë: “Jerhamukell-llah”[5],
kur disa më bënë shenjë me sy. Ua
ktheva: “Mjerë nëna ime për mua, pse më
vështroni në këtë mënyrë?”, kur ata
nisën të godisnin kofshët me duart e
tyre. Dhe, kur më bënë shenjë të mos
flisja më, heshta.
Ndërkohë, kur Resulull-llahu (a.s) e
kreu namazin, - ju bëfsha kurban me babë
e nanë, nuk kam parë kurrë mësues, para
tij e pas tij, më të mirë sesa ai. Pasha
All-llahun, as më qortoi, as më goditi,
as më shau, - më tha: “Kur je në namaz,
nuk bën të flasësh fjalët e njerëzve,
por namazi është bërë për të madhëruar
All-llahun (tesbih), për ta lartësuar
Atë (tekbir) dhe për të lexuar Kur’anin”[6]][7]
Të dashur besimtarë,
Ajo që dua të tërheq vëmendjen nëpërmjet
këtij mesazhi, është se ne si muslimanë,
jemi të udhëzuar të kemi mëshirë dhe
respekt për krejt krijesat e Zotit e, në
mënyrë të veçantë ndaj atyre që kanë
trokitur në derën e xhamisë!
Nuk i lejohet askujt, sado i ditur që
t’i duket vetja, t’i mbyllë dikujt derën
e xhamisë në fytyrë, as ta nxjerrë prej
saj, as ta shajë e ta fyejë në shtëpinë
e Zotit! Sepse, xhamitë, janë shenja
udhëzimi në tokë dhe udhëzimi nuk është
kompetencë e jona, as në dorën tonë.
Pra, ne nuk e dijmë, sa herë që dikush,
(jo frekuentues i rregullt, a turist i
huaj) hyn nga dera e xhamisë, se përse e
ka ftuar Zoti në shtëpinë e Tij?!
Prandaj, ju ftoj të jemi të kujdesshëm
dhe të jemi zemërgjerë ndaj
njëri-tjetrit, fillimisht, por edhe ndaj
atyre që hyjnë rrallë në xhami, a vijnë
si jomuslimanë për të parë xhaminë, për
ta fotografuar atë, për të pyetur a për
të mësuar diçka në të, rreth saj e rreth
Islamit.
M’u kujtua, se para rreth një muaji, na
vizituan vëllezër të nderuar të
Bashkësisë Islame “El-Hidaje”, nga St.
Galleni i Zvicrës. Së bashku vizituam
edhe xhaminë e Plumbit, ku pasi falëm
namazin e iqindisë, u ulëm të bëjmë një
bashkëbisedim të vyer. Imami i xhamisë
nisi të fliste rreth historikut të kësaj
xhamie e të tjera biseda të dobishme
rreth këtij boshti plot vlera…
Diku nga fundi i ndejës tonë, në derën e
jashtme të xhamisë u shfaqën një grup
turistësh, që teksa afroheshin me derën
e brendshme të xhamisë, rregullonin
rrobat, flisnin me njëri-tjetrin dhe..,
pas pak hynë në pjesën e faltores.
Po i ndiqja me shumë kureshtje dhe doja
t’i ftoja të uleshin me ne. Pasi kuptova
se flisnin gjermanisht, i thashë njërit
prej vëllezërve që të çohej, t’i uronte
mirëseardhjen, t’i tregonte diçka rreth
historikut të kësaj xhamie, që sapo
kishte dëgjuar etj…
Pasi vëllau i ynë nisi të fliste me
turistët e huaj, të jepte e të merrte me
ta, vura re se ata u ndjenë të qetë, u
rehatuan në bisedë, bënë ca foto dhe u
larguan duke na përshëndetur…
Ka shumë rëndësi, se si i prezantojmë
vlerat tona, se si komunikojmë me ta
dhe, se si e servirim atë që kemi, në
dobi të një komunikimi të paqtë
ndërfetar, ndërkulturor, ndërislam e
përtej tyre.
Të dashur të pranishëm,
Në përfundim, dua të sjell në vëmendjen
tuaj transmetimin e Ibn Is’hakut, që
rrëfen me zinxhirin e tij të
transmetimit se një delegacion i të
krishterëve të zonës Nexhran, erdhën në
Medine tek i dërguari i All-llahut
(a.s).
Ata hynë në xhaminë e tij pas namazit të
iqindisë, ndërkohë që kishte afruar koha
e lutjes së tyre. U rreshtuan për t’u
lutur në xhaminë e tij, kur disa njerëz
deshën t’i ndalonin, ndërsa
Resulull-llahu (a.s) u tha: “Lërini!”[8]
Transmetimi në fjalë, që nuk është i
vetmi në këtë temë, na mëson se xhamitë
janë të hapura për këdo, musliman e
jomusliman, që ka një qëllim të mirë
drejt tyre, por edhe ndaj kujtdo, që nga
padija vepron atë që nuk duhet vepruar
në xhami.
Në këto kontekste, muslimani duhet të
tregojë nivelin e tij të formimit, jo
arrogancë e harbuti, as primitivizëm e
mungesë edukate, sepse asnjëra prej tyre
nuk janë pjesë e personalitetit të
muslimanit, e aq më pak e ekipeve që
administrojnë dhe mirëmbajnë xhamitë
tona.
Prandaj ta kemi frikë All-llahun dhe të
respektojmë krijesat e Tij, sepse ai që
më së shumti i respekton krijesat e
Zotit, është më i dashur për Të, sikurse
na mësonte Resulull-llahu (a.s).
Dhe t’i lutemi All-llahut të Madhëruar
të na udhëzojë drejt edukatës në
marrëdhëniet tona me njëri-tjetrin, në
familje, në rrugë, në shkollë, me
muslimanët, me jomuslimanët, kudo e
kurdo ku të jemi, sepse: “Edukata është
ajo që e bashkon ymmetin!”[9]
Imam
Muhamed B. Sytari
Myfti i Zonës Shkodër
(Dersi i mbajtur në xhaminë e Parrucës,
para hytbes së xhumasë)
Shkodër, më 28 gusht 2015
[1] Kur'ani, En-Nahl: 125.
[2] Transmetuar
nga Tabaraniu në “El-Kebir” dhe në
“El-Eusat”, Ebu Nuajmi në “El-Hilje” dhe
Bejhekiu në “Esh-Shuab”, nga Ibni Mesudi
(r.a), merfu’. Për më shumëe të shihet:
Imam El-Axhluni, “Keshful-khafa ve
muzilul-ilbas”, botimi i parë, Bejrut,
1997, vëll. I, hadithi nr. 1218, f. 337.
[3] Transmetuar
nga Muslimi, nga Enesi (r.a)
[4] Një nga
transmetimet e Imam Muslimit.
[5] Në shqip:
All-llahu të mëshiroftë. (M.S.)
[6] Transmetuar
nga Muslimi, nga Muavije ibnul-Hakem
(r.a).
[7] Shejkh
Abdulfettah Ebu Guddeh,
“Er-Resulul-mual-lim ve esalibuhu
fit-ta’lim”, botimi i dytë, Bejrut,
1997, f. 12.
[8] Sipas
versionit elektronik të librit:
“Zadul-mead”:
/http://www.4muhammed.com/zad_al-Maad/3/84-%D9%82%D8%AF%D9%88%D9%85-%D9%88%D9%81%D8%AF-%D9%86%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%84%D9%89-%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B5%D9%84%D9%89-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%8A%D9%87-%D9%88%D8%B3%D9%84%D9%85/
[9] Nga fjalët e
dijetarit, Shejkh Ahmed Keftaro,
cituar në hyrje të këtij dersi.