“Dhe dijeni se bujaria
është një pemë nga xhenneti…”
14 gusht 2015
Të gjitha
falënderimet e plota dhe madhështia
absolute i takojnë vetëm All-llahut të
Madhëruar, i Cili e begatoi veprën e
atyre që japin në rrugën e Tij, teksa
urdhëroi në Kur’anin Famëlartë: “Çfarëdo
që të jepni nga pasuria, e keni për
veten tuaj, por, mos jepni për tjetërkë,
por vetëm për hir të All-llahut, e
çfarëdo që t'u jepni të tjerëve nga
pasuria, ajo do t'u kompensohet në
mënyrë të plotë, duke mos ju dëmtuar”[1]
Salavatet dhe selamet më të përzemërta
ia dërgojmë sot në këtë ditë dhe në çdo
ditë të jetës tonë, zotërisë së bijve të
Ademit, Hz. Muhammedit (a.s), i cili
thoshte: “Ai që jep sadeka, qoftë edhe
sa një hurmë, nga një fitim i pastër
(dhe All-llahu nuk pranon vetëm se të
pastrën)[2],
All-llahu do ta pranojë atë me të
Djathtën e Tij, pastaj do të përkujdeset
për të, siç përkujdeset ndonjëri prej
jush për këlyshin e tij, derisa të bëhet
sa mali”[3] pra,
sadekaja e dhënë.
Të dashur dhe të nderuar
besimtarë, motra dhe vëllezër,
Nuk e kisha planifikuar që të flisja sot
nga ky minber i dashur, tjetër minber
kisha në planet e mia për këtë ditë.
Por, një mirësi e madhe dhe një risi e
bukur, u bë shkak për ndryshimin e
planit dhe u kthye në një obligim moral
për të dhënë sot, këtë mesazh të javës,
nga kjo xhami e shtrenjtë, nga ky
minber-këshillë.
Mesazhi i kësaj jave lidhet me sadekanë,
me dhënien në rrugë të All-llahut, me
begatinë e rizkut të atij që jep dhe
përfitimet komunitare nga vlera e
sadekasë.
Ndoshta, shkaku kryesor i kësaj hytbeje
erdhi në kohën e duhur, në një moment,
kur nga çdo anë, po dëgjojmë e po
lexojmë për përpjekjet e shumta që bëhen
për ta zhvlerësuar madhështinë e kësaj
feje dhe mesazhet e saj qytetëruese, për
individin dhe shoqërinë.
Po lexoja për pastërtinë në Islam dhe
nxitjen që i bëri i dërguari i
All-llahut, muslimanëve në Medine, për
ta ruajtur pastërtinë, për ta kultivuar
atë në familje, në punë, në komunikim.
Për t’u kujdesur për higjienën
personale, për t’u pastruar nëpërmjet
abdestit, gusulit, për të mos urinuar në
ujrat e lumenjve, liqeneve, në det, kudo
ku uji shërben për një komunitet
njerëzish a përtej tyre.
Dhe, papritur, para syve të mi u shfaq
një kapitull, ku shënohej: “Gërmimi i
burimeve për ujë të pijshëm dhe hapja e
kanaleve për ujë të pastër në Medine”.
Po lexoja në librin dyvëllimësh, me
titull: “Biografia profetike – bazat e
thirrjes dhe të qytetërimit” të
historianit të shquar bashkëkohor, Dr.
Mervan Shejkhulerd. (Për fat të keq,
ende nuk është përkthyer nga arabishtja
në shqip).
Ndër të tjera, autori thekson se
sahabiu: “Talha ibn Ubejdil-lah, gërmoi
disa burime uji, të cilat i pajisi me
trumba[4] dhe prej
këtyre burimeve hapi edhe një kanal për
ujin e pijshëm, prej të cilit nisi të
mbillej edhe gruri, për herë të parë në
Medine”[5]
Autori shkon edhe më tej, kur përmend se
vetë i dërguari i All-llahut (a.s), “e
preferonte ujin e këtyre burimeve dhe i
nxiste sahabët të hapnin prej tyre. Nga
aty, banorët e Medines merrnin ujë për
në shtëpitë e tyre…”[6]
Të nderuar vëllezër dhe
motra,
Para pak kohësh, në oborrin e xhamisë
tonë, u hap një burim uji, u vendos një
trumbë dhe nga ajo ditë, xhamia e
Parrucës ka burimin e vet të ujit, prej
ku pijnë njerëzit, marrin abdest, si dhe
lulëzon kopështi i bukur i xhamisë.
Ndërkohë, personi që shpenzoi nga
pasuria e tij për ta bërë këtë bamirësi
të veçantë në xhaminë tonë, më lajmëroi
para pak ditësh, teksa dilnim nga
xhamia, pas namazit të sabahut, se
kishte porositur të gjitha pajisjet për
të bërë një tjetër bamirësi.
Kishte menduar të vendoste një Çezme
bamirësie, në një nga cepat e xhamisë,
në shërbim të kalimtarëve dhe të gjithë
atyre që mund të kenë nevojë për të pirë
një gotë uji të pastër e të begatë, nga
burimi i pastër i xhamisë tonë.
Sot, menjëherë pas namazit të xhumasë,
do ta inaugurojmë së bashku këtë
bamirësi të madhe, mesazhi i së cilës
është shumë i madh, është shumë i bukur,
është shumë bujar. Tamam, si madhështia
dhe bukuria e ajetit kur’anor: “dhe ujin
e bëmë bazë të jetës së çdo sendi”[7]
Të dashurit e mi,
Realitetet e ditëve tona, kanë nevojë
për shembuj pozitivë, si rasti i kësaj
bamirësie. Nuk është larg vëmendjes
tuaj, bamirësia e po këtij njeriu të
dashur për krejt ne, i cili një vit më
parë e pajisi xhaminë me një tapet të
ri. Atë natë, ishim kaq të gëzuar, sa
prag-Ramazani na dukej si një bajram i
parakohshëm!
Kjo frymë e bukur, ka bërë që në mbarë
qytetin tonë të dalin në skenë gjurmët
bamirëse të muslimanëve të Shkodrës, të
cilët nuk e kanë harruar asnjëherë hakun
e Zotit në pasurinë e tyre.
Nuk e kanë harruar se dhënia në rrugën e
All-llahut është bekim për pasurinë, jo
pakësim i saj. Ata e dijnë mirë
premtimin hyjnor, ku thuhet se:
“Shembulli i pasurisë së atyre që japin
në rrugën e All-llahut është si i një
kokrre që i mbinë shtatë kallinj, në
secilin kalli njëqind kokrra. All-llahu
ia shumëfishon (shpërblimin) atij që
dëshiron, All-llahu është Bujar i madh,
i di qëllimet.”[8]
Me gëzimin e madh të kësaj fryme
bamirëse, prita lajmin e gëzueshëm të
plotësimit të shumës së madhe për
tapetin e ri të xhamisë “Ebu Bekër”, që
u grumbullua falë bamirësive të
muslimanëve shkodranë. Këtë Ramazan e
shijuam me kënaqësi të veçantë namazin
mbi tapetin e bujarëve të heshtur
muslimanë të Shkodrës!
Me gëzimin e madh të kësaj fryme
bamirëse, u plotësuan dhe vazhdojnë të
plotësohen xhamitë tona; e Tophanës, e
Perashit, e Medresesë, e Kirasit, e
Dërgutit, e Golemit, e Oblikës, e
Shtojit të Vjetër, e Shtojit të Ri, e
Bardhajve, e Anës së Malit, e Boksit, e
Vilzës, e Shtufit, e Urës së Shtrenjtë,
e Barbullushit, e Bushatit, e Gurit të
Zi, e Vukatanës, e Kosmaçit, faltorja e
Rusit, krejt xhamitë dhe vakëfet tona,
ku muslimanët e Shkodrës po tregohen
përditë e më shumë duarbardhë dhe
zemërdlirë, në rrugën e plotësimit të
xhamive dhe vakëfeve me nevojat kryesore
dhe lehtësime të ndryshme për
besimtarët.
Të dashur vëllezër dhe motra,
Më lejoni në përfundim të kësaj hytbeje
falënderimi për të gjithë ju, për
kontributet e panumërta që ju keni dhënë
në përgjigje të ftesave të shumta që
kemi bërë ndër vite, në dobi të
projekteve a iniciativave bamirëse, si
dhe në shenjë mirënjohjeje për të
nderuarin Haxhi Besnik Elbasani, mikun e
të gjithëve, bamirësin e heshtur,
njeriun që e bëri All-llahu shkak për
këtë risi të re që po i shtohet
Shkodrës; Çezmja e Xhamisë së Parrucës,
të sjell në vëmendjen tuaj një fragment
nga një hytbe e dashur e Resulull-llahut
(a.s).
Një hytbe, në të cilën, zotëria i jonë
flet për madhështinë e bamirësisë dhe
shpirtit bujar. Një mesazh, që duhet ta
përvetësojmë në jetë dhe ta bëjmë
shprehi, tamam sikurse urdhërohemi në
Kur’anin Famëlartë: “Ata, të cilët
pasurinë e vet e shpërndajnë (në rrugë
të Zotit) natën e ditën, fshehurazi ose
haptazi, ata shpërblimin e vet e kanë te
Zoti i tyre dhe për ta nuk ka as frikë
as pikëllim.”[9]
Një mesazh që na fton të ruhemi nga
kopracia në jetë, sepse Zoti i botëve na
tërheq vëmendjen duke thënë: “Ata, të
cilët bëjnë kopraci me atë që nga të
mirat e veta u dha All-llahu, të mos
mendojnë kurrsesi se ajo është në dobi
të tyre. Jo, ajo është në dëm të tyre…”[10]
Në këtë hytbe, Resulull-llahu (a.s) iu
drejtua sahabëve duke thënë: “O ju
njerëz, All-llahu e zgjodhi Islamin si
fé për ju. Prandaj, silluni mirë me
shoqërinë e Islamit, me bujari dhe
mirësjellje. Dhe dijeni se bujaria është
një pemë nga xhenneti, degët e së cilës
janë në këtë botë. E, kushdo prej jush
që është bujar, do të vazhdojë të jetë i
kapur pas një dege të kësaj peme, derisa
All-llahu ta shpie në xhennet…”[11]
All-llahumme begatoje pasurinë e atyre
që japin në rrugën Tënde dhe na bëj të
përjetojmë mirësitë e pafund, me të
cilat na begatove duke na udhëzuar në
Islam! Amin!
Imam
Muhamed B. Sytari
Myfti i Zonës Shkodër
(Hytbe e mbajtur në xhaminë e Parrucës)
Shkodër, më 14 gusht 2015
[1] Kur’ani,
El-Bekare: 272.
[2] Në mes të
kllapave është pjesë e hadithit.
[3] Transmetuar
nga Bukhariu dhe Muslimi.
[4] TRÚMB/Ë,
̴ A f. sh. 1. Lloj pompe, që futet në
pus dhe me anë të një doreze nxjerr ujë.
Ujë trumbe. – Të shihet: FJALOR I GJUHËS
SË SOTME SHQIPE, Tiranë, 1980, f. 2032.
[5] Dr. Mervan
Shejkhulerd, “Es-Siretun-Nebevijje”,
botimi i parë, Damask, 2003, vëll. i
dytë, f. 339.
[6] Po aty, f.
340.
[7] Kur’ani,
El-Enbija: 30.
[8] Kur’ani,
El-Bekare: 261.
[9] Kur’ani,
El-Bekare: 274.
[10] Kur’ani,
Ali Imran: 180.
[11]
Transmetuar nga Ibn Asakir, nga Enesi
(r.a). Për më shumë, të shuhet: Shejkh
Muhammed Jusuf El-Kandehlevi,
“Hajatus-sahabe”, botimi i 6-të, Damask,
1993, vëll. i dytë, f. 144.