“Es-selamu alejke ja Ibrahim,
jam Xhibrili. A ke gjë nevojë?”
01 maj 2015
Të gjitha
falënderimet e plota dhe madhështia
absolute i takojnë vetëm All-llahut të
Madhëruar, Zotit të Vetëm, ta pashoq, i
Cili na krijoi nga asgjëja, jo nga
nevoja e Tij për ne, por si dëshmi e
dashnisë së Tij ndaj nesh!
Shembullin e besimtarëve e prezantoi me
dashurinë e Tij ndaj tyre dhe
anasjelltas, kur tha: “O ju që besuat!
Kush largohet prej jush nga feja e vet
(i bën dëm vetes) s'ka dyshim se
All-llahu do ta sjellë një popull që Ai
e do atë (popull) dhe ata e duan Atë
(Zotin), (një popull) që është modest e
i butë ndaj besimtarëve, por i ashpër
dhe i fortë ndaj mohuesve, që lufton në
rrugën e All-llahut dhe që nuk i
frikësohet kërcënimit të asnjë
kërcënuesi. Kjo (cilësi e atij populli)
është dhuratë e All-llahut që i jep atij
që do. All-llahu është dhurues i madh, i
dijshëm.”[1]
Atij i takon lavdia e plotë, që na
udhëzoi në këtë fé të pastër islame
nëpërmjet rrugëve të dashnisë dhe na
edukoi të duam e të duhemi, në rrugën e
mbjelljes së vlerave më të larta të
besimit në jetë, për veten, për tjetrin
(kushdo qoftë ai) dhe për ata që vijnë.
E bëri dashninë, modelin e marrëdhënies
tonë me Madhninë e Tij, kur tha: “E nga
njerëzit ka prej atyre që në vend të
All-llahut besojnë idhujt, që i duan (i
madhërojnë) ata, sikur (që besimtarët e
vërtetë e duan) All-llahun, por ata që
besuan dashurinë më të fortë e kanë për
All-llahun.”[2]
Salavatet dhe përshëndetjet më të
përzemërta ia dërgojmë sot në këtë ditë
dhe në ço ditë të jetës tonë, zotërsisë
së bijve të Ademit, Hz. Muhammedit
(a.s), i cili lutej: “All-llahumme ma
bëj rizk dashninë Tënde, dhe dashninë e
atij, dashnia e të cilit më bën dobi tek
Ty!”[3]
Të nderuar dhe të dashur
vëllezër,
Po lexoja mbi kuptimet e dashurisë dhe
lidhjen që e mban besimtarin në një
gjendje të vazhdueshme malli dhe kërkimi
në hak të Krijuesit të tij. Në fakt,
përkufizimet e saj janë të shumta. Mua
më tërhoqën vëmendjen tri prej tyre, të
regjistruara në një prej kryeveprave të
dijetarit të madh Imam Ibn Kajjim
El-Xheuzijje, “Reudatul-muhibbine”,
ndryshe: “Kopështi i të dashuruarve”, ku
dashuria përkufizohet si më poshtë:
1. “Tërheqja jote drejt të dashurit me
krejt qënien tënde dhe vetëmohimi yt
ndaj tij në shpirt dhe pasuri, miratimi
yt ndaj tij haptas dhe fshehurazi, si
dhe bindja jote se je i mangët në
dashurinë tënde ndaj tij”.
2. “Shpenzimi i mundit tënd për të
arritur atë që pëlqen i dashuri”.
3. “Qetësi pa lëkundje dhe lëkundje pa
qetësi! Kur zemra lëkundet dhe nuk gjen
qetësi vetëm se tek i dashuri dhe kur
zemra dridhet nga malli i tij dhe nuk
qetësohet vetëm se në pragun e tij”[4]
Historia e besimit dhe njerëzve të tij,
është e mbushur me shembuj sesi udhëzimi
i njeriut drejt dashurisë për Zotin, ka
dëshmuar shembujt më të shkëlqyer të
asaj që mund ta quajmë mrekulli në
marrëdhëniet e njeriut me ambientin,
natyrën e gjërave, si rezultat i
sinqeritetit dhe rrugëtimit të vendosur
drejt pëlqimit të Zotit në jetë.
Vëllezërit e mi,
Shembujt, që dua të trajtoj sot me ju,
vijnë kryesisht nga historia e të
dërguarve të All-llahut, si pika
referimi dhe shembuj të mrekullueshëm,
që na shërbejnë secilit në jetën e sotme
dhe marrëdhëniet tona me besimin
përballë realiteteve të jetuara.
Transmetohet se Hz. Musai (a.s) iu lut
All-llahut (xh.sh) duke thënë: “O Zot,
kush janë të dashurit e Tu, të cilët do
t’i strehosh nën hijen e Arshit Tënd?
Tha: Janë ata që duart i kanë të pastra,
zemrat të dlirta, ata që duhen për
Madhninë Time, të cilët kur përmendem,
përmenden nëpërmjet Meje! Ata, që kur
përmenden, përmendem me përmendjen e
tyre…”[5]
Nga këtu, më lejoni të pyes: A nuk është
koha të reflektojmë rreth saktësisë së
marrëdhënies tonë me Zotin dhe ngritjes
drejt përmirësimit të kësaj lidhje, që
në një farë mënyre është direku i jetës
së secilit dhe barometri real i cilësisë
së vetë fesë?
Fjala bie, a nuk është padrejtësia e të
korruptuarit argument i largimit të tij
nga udha e Zotit, përmendja dhe dashnia
e Tij? A nuk është humbja e kohës së të
riut të sotëm, tregues i një mungese
ekuilibri në lidhjen e tij të sinqertë
me Zotin e Madhëruar, që betohet për
kohën? A nuk është vetëkënaqësia e
cilitdo, shenjë e luhatjes së tij në
marrëdhënie me Zotin, që urdhëron për
modesti në jetë?
Dhe shembujt në këtë arsyetim janë të
shumtë, për të ardhur te një dëshmi
historike, që sjell rastin e Um Derdasë
(r.a), sahabijes, që përkthen më së miri
në realitet modelin e dashnisë së Zotit
në jetën e besimtarit.
Aun ibn Abdull-llah tregon: Uleshim tek
Um Derdaja dhe i bënim dhikër All-llahut
të Madhëruar. Një ditë i thamë: Mos po
të mërzisim? Ajo tha: “Pretendoni se po
më mërzitni, ndërkohë që adhurimi është
kërkuar nga ne në çdo gjë?! Dhe unë nuk
gjej ndonjë gjë që ma shëron zemrën dhe
më bën të arrij kulmin e fesë më shumë
sesa mexhliset e dhikrit!”[6]
E nga këtu, them: A nuk është koha, që
secili të angazhohet dhe të kërkojë për
shërimin e nefsit të tij, duke kërkuar
edukatorin shërues, udhëzuesin drejt
dashnisë së munguar dhe përmendjes së
vazhdueshme të Zotit në jetën e tij?
Të dashurit e mi,
Transmetohet se një ditë, havarijunët
(shokët e afërt dhe nxënësit e
përkushtuar) e pyetën Hz. Isai (a.s):
Kush janë eulijatë e All-llahut, për të
cilët nuk ka as frikë as dëshpërim? Ai
tha: “Ata, që vështruan në brendësinë e
tokës, kur njerëzit vështruan në
sipërfaqen e saj! Ata, që vështruan me
largpamësi tokën, kur njerëzit vrapuan
pas momentit!...”[7]
A nuk është ky shembull dhe ky
përkufizim, një ftesë, që të na shërbejë
dashuria e All-llahut në jetë, si busull
drejt suksesit, për arritjen e të cilit
duhet mund, sakrificë, durim, tërheqje
dhe vërshim, në momentin dhe kohën e
duhur? A nuk është kjo urtësi e Hz.
Isait (a.s), ftesë për secilin prej
nesh, për të ndryshuar mënyrën e të
menduarit, atë të vepruarit, të
sjellurit me jetën dhe momentin? A nuk
është ky përkufizim një thirrje e qartë
dhe e prerë, se muslimani duhet të jetë
njeriu i kohës së tij, jo i humbur në
mes të humburish, as individ-masë, që
tërhiqet drejt planeve dhe projekteve,
që luhen në kurriz të dinjitetit të tij
njerëzor e fetar?
Transmeton një bashkëkohës i Hz. Aliut
(r.a), i quajtur Ebu Erakeh, thotë:
“Fala një ditë sabahun (në Kufe) me
Aliun, të birin e Ebu Talibit. Kur dha
selam, fryu nga e djathta e tij, pastaj
qëndroi, si të kishte një dëshpërim. E,
kur dielli u lartësua sa një shtizë, mbi
mur, ai e ktheu dorën përmbys dhe tha:
“Pasha All-llahun, i kam parë sahabët e
Muhammedit (a.s), por sot nuk gjej më si
sojin e tyre! Ata zgjoheshin të zbathur,
të zverdhur e të pluhurosur, në mes
balli kishin gjurmë, që dëshmonin se e
kishin kaluar natën në sexhde dhe në
këmbë, duke lexuar Librin e All-llahut
të Madhëruar… E, në mëngjes i bënin
dhikër All-llahut të Madhëruar, duke u
anuar si pemët në një ditë me erë, lotët
u rridhnin, sa lageshin rrobat e tyre.
Pasha All-llahun, njerëzit sot më duken
gafilë!”. Pastaj u ngrit dhe u largua.
Dhe, nga ajo ditë nuk u pa më të qeshte,
derisa Ibn Mulxhimi, armiku i
All-llahut, e goditi pas shpine (për
vdekje)”[8]
Edhe ky është model dashurie dhe
shembull udhëzimi për secilin që
dëshiron të ketë një model të pastër dhe
një udhëzim në jetë. Muslimani nuk duhet
t’i lejojë vetes humbjen e kohës pas
kësaj bote të përkohëshme, të cilën
duhet të lodhet e të sakrifikojë me të
tërë forcat e tij që ta posedojë në
duart e tij, asesi në zemrën e tij. Atë,
duhet ta ruajë të paprekur vetëm për
All-llahun, prej të Cilit vjen mbarësia
dhe suksesi.
Pyete veten: Sa orë në ditë bën dhikër,
që të gjesh sekretet e mbarësisë a të
dështimit tënd në jetë?! Kushdo që
përpiqet në jetë, arrin në një rezultat,
ky është ligj natyre, që Zoti ka vendosë
në këtë jetë. Por, ai që mbështetet në
All-llahun dhe e ndërton jetën e tij me
lutjet dhe kërkimin e suksesit nga
Krijuesi, duke ndjekur rrugën e
shkaqeve, natyrshëm që e arrin
rezultatin, rrethuar me begati e prehje
në shpirt!
Të dashur vëllezër,
Dua ta përfundoj hytben e sotme, me
shembullin e Hz. Ibrahimit (a.s), për të
cilin transmetohet se kur e hodhën
në zjarr, të gjitha krijesat iu lutën
All-llahut të Madhëruar, duke i thënë: O
Zot, mikun Tënd po e hedhin në zjarr, na
lejo ta fikim atë! Zoti tha: “Ai është
miku Im, nuk kam mik tjetër në tokë pos
tij dhe Unë jam Zoti i tij, ai nuk ka
zot tjetër pos Meje! Nëse ju kërkon
ndihmë, ndihmojeni, përndryshe lëreni!”
Pastaj, meleku i shiut tha: O Zot, mikun
Tënd po e hedhin në zjarr, më lejo ta
fik atë zjarr me anë të shiut! Zoti tha:
“Ai është miku Im, nuk kam mik tjetër në
tokë pos tij dhe Unë jam Zoti i tij, ai
nuk ka zot tjetër pos Meje! Nëse të
kërkon ndihmë, ndihmoje, përndryshe
lëre!”
Kur e hodhën në zjarr, Ibrahimi (a.s) iu
lut All-llahut me këto fjalë:
“All-llahumme inneke Vahidun fis-semai
ve ene fil-erdi vahidun a’buduke” (që do
të thotë: “O Zoti im, Ti je i Vetëm në
qiell, ndërsa unë jam i vetmi në tokë që
Ty të adhuroj”)![9]
Atëherë All-llahu urdhëroi: “O zjarr,
bëhu i ftohtë dhe shpëtim (i paqtë) për
Ibrahimin!”[10]
Të dashur vëllezër,
Në jetën tonë të përditshme, ne
ballafaqohemi shpesh me vështirësi dhe
pengesa, me pusi e pabesi, që në një
mënyrë a një tjetër, ngjajnë me
katapultat e sprovës. E, pikërisht në
kulmin e tyre, duhet të na prijë
dashuria për All-llahun dhe besimi plot
bindje në faktin se Zoti nuk e lë kurrë
jashtë mbrojtjes dhe përkrahjes së Tij,
robin e Tij të dashur.
Në këto momente të vështira, duhet të na
kujtohet Hz. Ibrahimi (a.s), i cili
teksa hidhej në zjarr me katapultë, iu
shfaq Hz. Xhibrili (a.s), që i tha:
“Es-selamu alejke ja Ibrahim, jam
Xhibrili. A ke gjë nevojë?” Ibrahimi
(a.s) ia ktheu: “Nuk kam nevojë për ty,
kam nevojë për Zotin tim!”[11]
Dhe All-llahu nuk e la në baltë mikun
dhe të dashurin e Tij, Hz. Ibrahimin
(a.s).
All-llahu nuk do të na lërë në baltën e
sprovave të kësaj bote, sado që ne do ta
kalojmë pragun e dëshpërimit të Hz.
Aliut (r.a)…
Imam
Muhamed B. Sytari
Myfti i Zonës Shkodër
(Hytbe e mbajtur në xhaminë e fshatit
Vilëz)
Shkodër, më 1 maj 2015
[1] Kur’ani,
El-Maide: 54.
[2] Kur’ani,
El-Bekare: 165. (me përshtatje, nga
versioni i H. Sherif Ahmedit).
[3] Transmetuar
nga Tirmidhiu, nga Abdull-llah ibn Jezid
El-Khutami (r.a).
[4] Ibn Kajiim
El-Xheuzijje, “Reudatul-muhibbine”,
botimi i parë, Damask, 1997, f. 49.
[5] Ibn Kudame
El-Makdisi, “Er-rikkatu vel-bukau”,
botimi i tretë, Damask, 2014, f. 46.
[6] Nedhir
Mektebi, “Safahatun nejjiratun min
hajatis-sabikat”, botimi i dytë, Bejrut,
1996, f. 29.
[7] Ibn Kudame
El-Makdisi, vep. e cit., f. 47.
[8] Ibn Kudame
El-Makdisi, vep. e cit., f. 51.
[9] Ibn Kudame
El-Makdisi, vep. e cit., f. 63.
[10] Kur’ani,
El-Enbija: 69.
[11] Ibn Kudame
El-Makdisi, vep. e cit., f. 64.