“A nuk e kam falur namazin? …
– Po, o armik i All-llahut!…”
27 mars 2015
Të gjitha
falënderimet e plota dhe madhështia
absolute i takojnë Zotit të Vetëm të
gjithësisë, All-llahut, Mëshiruesit,
Mëshirëbërësit, Udhëzuesit, i Cili
urdhëron në Kur’anin Famëlartë: “Nuk
është tërë e mira (e kufizuar) t'i
ktheni fytyrat tuaja nga lindja ose nga
perëndimi, por mirësi e vërtetë është
besimi në All-llahun, në ditën e
gjykimit, në melekët, në librat (e
zbritur), në të dërguarit dhe (vepra e
atij që) pasurinë që e do, ua jep të
afërmve, jetimëve, të varfërve,
udhëtarëve, lypësve dhe për lirimin e
robërve, dhe ai që e fal namazin, e jep
zekatin, dhe ata që kur premtojnë e
zbatojnë, dhe të durueshmit në skamje,
në sëmundje dhe në flakën e luftës. Të
tillët janë ata të sinqertët dhe të
tillët janë ata të përkushtuarit (që e
kanë dro All-llahun)”[1]
Salavatet dhe përshëndetjet më të
përzemërta ia dërgojmë sot në këtë ditë
dhe në çdo ditë, zotërisë tonë, Hz.
Muhammedit (a.s), i cili thoshte: “…
Muslimani është vëlla i muslimanit; nuk
i bën padrejtësi, nuk e gënjen, nuk e
përçmon! Takvaja (ndjenja e drojes së
All-llahut) ËSHTË KËTU – dhe bënte me
shenjë nga gjoksi i tij, tre herë – …”[2]
Të nderuar vëllezër dhe
motra besimtarë,
Në këshillat e tij drejtuar të birit,
Lukmani i urtë thoshte: “Biri im, druaju
All-llahut dhe mos i trego njerëzve që i
frikësohesh Atij, për t’u nderuar prej
tyre për veprën tënde, ndërkohë që
zemrën e ke të shthurrur!”[3]
Takvaja, si fjalë në gjuhën arabe, buron
nga kuptimet e “ruajtjes nga e keqja dhe
të mbrojturit prej saj”[4],
ndërsa në kuptimet e terminologjisë
fetare është: “kur njeriu vendos një
mburojë në mes vetes dhe asaj gjëje, për
veprimin e së cilës mund të ndëshkohet,
duke iu nënshtruar urdhëresave të Zotit
dhe duke respektuar ndalesat e Tij”.[5]
Tema e takvasë është e një rëndësie të
veçantë në jetën e muslimanit, ajo është
thelbi i veprimtarisë së tij të
përditshme, burimi i drejtimit të
veprave të tij, sjelljes, fjalëve,
mendimeve, vullnetit për të bërë mirë
dhe për të dëshmuar vlera në jetë, pa
kërkuar shpërblimin egoist të njerëzve.
Në këshillat e tij, dijetari dhe
edukatori i shquar, Shejkh Abdulkadir
Xhejlaniu (470-561 h.) thotë: “Ndreqja e
zemrës ndodh me drojen dhe mbështetjen
në All-llahun e Madhëruar, njësimin e
Tij dhe sinqeritetin në vepra. Prishja e
zemrës ndodh nga e kundërta e kësaj!”[6]
Poashtu, në një prej mexhliseve të tij,
ai i ishte drejtuar të pranishëmve me
këto fjalë: “Ai që kërkon fisnikërim në
këtë botë dhe në tjetrën, le t’i druhet
All-llahut të Madhëruar, i Cili ka
thënë: “e s'ka dyshim se tek All-llahu,
më i ndershmi ndër ju është ai që më
tepër është ruajtur (nga të këqijat)”[7]
Fisnikërimi vjen nga droja e Tij,
poshtërimi, nga kundërshtimi i Tij! Ai
që kërkon pushtet, le të mbështetet tek
All-llahu, sepse mbështetja e ndreq dhe
e forcon zemrën, e dlirëson, e udhëzon
dhe i tregon çudira! Mos u mbështet në
dërhemet as në dinarët e tu.., mbështetu
tek All-llahu se kjo mbështetje të
forcon dhe të ndihmon, ajo të hap dyer
të pallogaritura dhe të forcon zemrën!”[8]
Në të vërtetë, krejt ne kemi nevojë që
herë pas here ta pastrojmë nijetin tonë,
me qëllim që të kërkojmë në vazhdimësi
më të mirën në marrëdhëniet tona me
Zotin. Sepse kjo marrëdhënie është edhe
rregullatori i krejt jetës, i
marrëdhënieve në shoqëri, i dëshmimit në
jetë, i prezantimit përherë e më shumë
në rritje progresive, si muslimanë,
shembull për t’u ndjekur nga kushdo.
Të nderuar vëllezër dhe
motra besimtarë,
Në hadithin e transmetuar nga sahabiu i
nderuar Muadh ibn Xhebel (r.a),
Resulull-llahu (a.s) porosit qartë:
“Druaju All-llahut kudo që të jesh,
pasoje të keqen me një të mirë, ta
fshish atë dhe, sillu me njerëzit me
sjellje të mirë!”[9]
Në shpjegimin e këtij hadithi dijetarët
kanë thënë se: “Takvaja është
përmbledhja e krejt të mirave dhe
mburoja nga çdo e keqe. Për shkak të
saj, besimtarët kanë merituar
mbështetjen dhe përkrahjen hyjnore:
“S'ka dyshim se All-llahu është me ata
që janë të devotshëm (që ruhen prej të
këqijave) dhe me ata që janë bamirës”.[10]
Për të, u ka premtuar rizk të begatë dhe
çlirim nga vështirësitë: “e kush u
përmbahet dispozitave të All-llahut,
atij, Ai i krijon rrugëzgjidhje (në
jetë), dhe e furnizon prej nga nuk e
pret!”.[11] Për
të, u ka premtuar mbrojtje nga komplotet
e armiqve: “Po, në qoftë se ju bëheni të
durueshëm dhe ruheni (prej mëkateve),
dinakëria e tyre nuk do t'u dëmtojë
aspak”.[12] Të
përkushtuarve u ka premtuar mëshirën e
Tij: “mëshira Ime ka përfshirë secilin
send. Atë (mëshirën) do ta caktoj për
ata të cilët u ruhen (mëkateve)”[13]…”[14]
Nga sa më lart, ne si muslimanë e kemi
për detyrë të reflektojmë përherë e më
tepër në mënyrën sesi e trajtojmë ne
Zotin në jetën e përditshme, si mendojmë
për Të, si gjykojmë për veprat tona,
para se t’i veprojmë, sa thellohemi për
fundin e punëve, para se t’i nisim, si
vlerësojmë urdhëresat e Tij dhe sa
privohemi nga haramet, me bindjen se po
bëjmë gjënë e duhur, pa asnjë dëshpërim
a peng në zemër!
Si muslimanë, ne jemi të ftuar të
dorëzohemi para duarve të Krijuesit të
gjithësisë, duke përdorur mendjen dhe
zemrën, me të cilat na ka bërë të
dallohemi nga krijesat e tjera, jo duke
i nxjerrë jashtë funksioni (siç shpifin
për ne, ateistët), për ta përdorur veten
tonë për çdo të mirë, për ta dritësuar
atë me Dritën e mëshirës së Tij dhe për
ta bërë secilin prej nesh thirrës, i
dëshmuar me veprën dhe sjelljen e tij!
Në përfundim, më lejoni të sjell në
vëmendjen tuaj ndodhinë vijuese: [Shejkh
Davud Taiu (All-llahu e mëshiroftë),
kaloi pranë një varri dhe dëgjoi një zë
që vinte nga brenda. Thoshte: “A nuk e
kam falur namazin? A nuk e kam dhënë
zekatin? A nuk kam bërë këtë e atë?”
Ndërkohë, një zë i përgjigjej duke i
thënë: “Po, o armik i All-llahut! Por,
sa ishe në atë botë, kur ishe vetëm, e
sfidoje All-llahun me gjynahe dhe nuk i
druheshe Atij!”][15]
All-llahumme na bëj nga ata që e
dëgjojnë fjalën dhe veprojnë më të mirën
e saj, na udhëzo drejt mirësive të
takvasë dhe na bëj prej atyre kërkojnë
pëlqimin dhe kënaqësinë Tënde, në këtë
botë dhe në të përtejmen! Amin!
Imam
Muhamed B. Sytari
Myfti i Zonës Shkodër
(Hytbe e mbajtur në xhaminë e fshatit
Bardhaj)
Shkodër, më 27 mars 2015
[1] Kur’ani,
El-Bekare: 177.
[2] Transmetuar
nga Muslimi, nga Ebu Hurejra (r.a).
[3] Muhammed
Khajr Ramadan Jusuf, “Lukmanul-hakim ve
hikemuhu”, botimi i tretë, Damask, 1994,
f. 105.
[4] Grup
autorësh prej gjuhëtarëve të mëdhenj
arabë, “El-mu’xhemul-arabijjul-esasi”,
fjalor i gjuhës arabe, Tunizi, 1988, f.
1328.
[5] Dr. Mustafa
El-Bugha dhe Muhjiddin Misto, “El-vafi
fi sherh el-erbainen-Nevevijje”, Damask,
pa vit botimi, f. 122.
[6] Shejkh
Abdulkadir El-Xhejlani,
“El-fet’hur-rabbani
vel-fejdurr-rrahmani”, Bejrut, pa vit
botimi, f. 9.
[7] Kur’ani,
El-Huxhurat: 13.
[8] Shejkh
Abdulkadir El-Xhejlani, vep. e cit., f.
173.
[9] Transmetuar
nga Tirmidhiu, që thotë: “Hadith hasen”
e diku tjetër: “Hasen Sahih”. Sikurse
transmetohet me rrugë të tjera edhe nga
Imam Ahmedi, Bezzari, Tabaraniu, Hakimi
etj.
[10] Kur’ani,
En-Nahl: 128.
[11] Kur’ani,
Et-Talak: 2-3.
[12] Kur’ani,
Ali Imran: 120.
[13] Kur’ani,
El-A’raf: 156.
[14] Dr.
Mustafa El-Bugha dhe Muhjiddin Misto,
vep. e cit., f. 124.
[15]
Abdull-llah Siraxhuddin,
“El-hedjun-nebevvijju
vel-irshadatul-Muhammedijjeh”, botimi i
parë, Damask, 2001, f. 267.