“Islami do të mbetet fé e krenarisë
dhe e përparimit!”
20 mars 2015
Më tërhoqi vëmendjen
një nga ligjëratat e dijetarit të shquar
islam Shejkh Ahmed Keftaro, të mbledhura
në një prej librave të tij të botuar.
Teksa flet për praktikimin e Islamit dhe
frytet e tij, thekson se: “Feja është
një kushtetutë qiellore, e zbritur nga
Krijuesi i botrave për të garantuar
lumturinë e njeriut, qetësinë, sigurinë
dhe mirëqenien e tij. Feja e ka obliguar
njeriun të punojë çdo gjë të dobishme
dhe të vlefshme, sikurse ia ka ndaluar
atij veprimin e çdo gjëje të dëmshme,
për individin a për shoqërinë… Feja
është kulturë dhe dije, studim dhe
kuptim! Feja është shëndet dhe pastërti,
vullnet dhe këmbëngulje, që nuk njeh
lodhje as tërheqje…”[1]
Në realitetet e sotme, shpesh ndeshemi
me pyetje të ndryshme, që kanë një të
përbashkët: “Përse muslimanët, thuajse
kudo nëpër botë, po kalojnë momente,
shpesh të frikshme, në përballjen e tyre
me vete shpirtin e fesë dhe ballafaqimin
e tij me shoqëritë, sidomos ato
perëndimore?”
E vërteta është se Islami është model i
përkryer në edukimin e individit, në
udhëzimin e tij drejt përsosmërisë së
paraqitjes së tij në shoqëri si një
shembull i heshtur, të cilit i flasin
veprat, sjellja, morali, puna,
mirësjellja, mirëkuptimi, sinqeriteti,
distancimi total nga e pavërteta dhe
respektimi i kufijve të hallallit dhe të
haramit.
Nga këtu, duke lexuar me përsiatje në
vende të ndryshme në Kur’an, por edhe në
fjalët e të dërguarit të All-llahut, Hz.
Muhammedit (a.s), muslimanët janë të
ftuar të kërkojnë më të mirën në jetën e
tyre; në dije, në sjellje, në moral, në
ekonomi, në pushtet, në drejtim, në art,
në kulturë, në çdo gjë!
Nuk i shkon muslimanit të jetë hije e
dikujt, as i dytë, as frikacak, as i
padrejtë, as servil, as mashtrues, as
tinzar, as të ndjehet në faj për diçka
që nuk e ka bërë. Muslimani nuk ka
komplekse në jetë dhe nuk mund ta
frenojë ecurinë e shembullit të tij në
përditshmërinë e të jetuarit, asnjë
keqpërdorim i fesë, nga kushdo e kudo!
Atyre që abuzojnë sot me emrin e
Islamit, duke hedhur shashka paditurie
dhe etiketime raciste, u thuhet: “Mos
jepni vendime mbi Islamin nga sjellja e
rebelëve! E vërteta është se ka
muslimanë të prapambetur, jo Islam të
prapambetur!”[2]
Musliman i mirë është ai që mendon mirë
për tjetrin, që kontribuon për të mirën,
që jep në shoqëri për më të mirën e
saj, që mban besën dhe që nuk shkel
parimet!
Në hadithin profetik, të gjithëve ne na
serviret një shembull: “Çdo musliman e
ka obigim të japë sadeka (lëmoshë)! I
thanë: Po sikur të mos ketë? Tha: Punon
me duart e tij, i bën dobi vetes dhe
njerëzve, pastaj jep sadeka! I thanë: Po
sikur të mos ketë mundësi? Tha: Ndihmon
nevojtarin e raskapitur!”[3]
(Unë e kujtoj mirë gjyshin tim rahmetli,
që më edukonte të ndihmoja të moshuarit
në rrugë, t’u liroja vendin në autobus,
mundësisht, të mos ecja as para tyre, në
shenjë respekti).
Muslimani nuk lejon që njerëzit-gram
(sepse në shoqëri ka plot të tillë), ta
zënë në pabesi, sepse grami, pas lajkës
e fërkimit të duarve, të nxjerr sytë!
Nga dora e muslimanit është e shpëtuar
shoqëria. Nga gjuha e tij, poashtu!
Resulull-llahu (a.s) thoshte: “Musliman
është ai, nga gjuha dhe dora e të cilit,
njerëzit janë të shpëtuar”[4]
Ndërsa në një transmetim tjetër shtohen
edhe këto fjalë të mreklullueshme: “…
dhe besimtar është ai, prej të cilit
njerëzit janë të sigurtë në gjakun dhe
pasurinë e tyre”[5]
Muslimani ndihmon, kur është koha për të
dhënë, mundësisht në heshtje (për të
arritur kënaqësinë e All-llahut, jo
famën a falënderimet e njerëzve, edhe
pse mirënjohja dhe falënderimi ndaj
mirëbërjes është nxitje e
shenjtë), respekton të drejtat e
bashkëqytetarisë dhe besimin e tjetrit;
nuk shan as fyen besimet e të adhuruarit
e tjerëve! Muslimani është i brumosur se
në fé, nuk ka dhunë! (këtu, do të
mjaftonin shembujt e kalifatit osman në
marrëdhëniet e tyre me të krishterët dhe
hebrenjtë, si shembulli më i afërt me
kohën tonë, edhe për të ndrequr një
propagandë të keqe të historianëve
komunistë dhe të disa klerikëve abuzues
me të vërtetat e kësaj historie të
lavdishme).
Muslimani nuk shan, as mallkon, ndonëse
edhe ai është njeri, si krejt njerëzit,
që ka emocione, ndjenja, caqe dhe kufij!
Nuk nënçmon, as paragjykon!
Në hadithet profetike, mësojmë se:
“Besimtar nuk është ai, që flen i
ushqyer, ndërkohë që komshiu i tij është
i uritur”[6]
Poashtu thotë: “Muslimani nuk është
fyes, as mallkues, as është arrogant, as
gojëndyrë!”[7]
Muslimani e di mirë se kjo botë e ka një
fund dhe se të gjithë njerëzit do të
dalin të barabartë para Zotit të
gjithësisë, në një ditë që do të vijë, e
pranoi kush e pranoi dhe e mohoi kush e
mohoi!
Muslimani jeton në paqe, me Zotin, me
veten, me tjetrin, por nuk lejon që në
emër të saj të zihet gafil për t'u
poshtëruar!
Prandaj është mirë, që muslimanët,
secili prej nesh, të shikojë në vetveten
e tij, të bëjë një llogari sesa musliman
është dhe sa dëshmitar i ndershëm është
ai në hak të fesë së tij!
Sot, secili prej nesh duhet ta ketë
bindje se: “Dobia e besimit ndaj
shoqërisë është e pamasë, nuk
llogaritet! Aty ku nuk arrin dora e
ligjit dhe e shtetit, aty mbërrin dora e
besimit, vetvetiu! Kështu, besimtari
vetëllogaritet, para se ta llogarisin
njerëzit! ... Ky besim nuk e nxjerr
jashtë loje mendjen, por e vendos atë në
pozitën e pëlqyer nga Zoti, në më të
lartin imazh!”[8]
Sot, më shumë se kurrë, ne nuk kemi
nevojë të na flitet për “terrorizmin
islamik”, “ekstremizmin fetar” e “dhunën
në emër të Islamit”, si për të na bërë
të ndjehemi në faj e kokëulur për diçka
që nuk ka lidhje me fenë tonë, as prej
afër, as prej larg!
Sot, detyra e jonë është të prezantojmë
sa më qartë e me argumente bindëse
mrekullinë e Islamit dhe nevojën e madhe
që ka njerëzimi për të, nëpërmjet
praktikimit të tij në jetën e
përditshme. Pjesa tjetër, është liria e
përzgjedhjes individuale të kujtdo që ka
akoma dyshime e paqartësi!
Dhe, siç thotë historiani i shquar
damasken, Dr. Sheuki Ebu Khalil: “Islami
do të mbetet fé e krenarisë dhe e
përparimit! Nuk mundet një vëzhgues
objektiv ta etiketojë atë si të
prapambetur!”[9]
Kështu thuaj edhe për muslimanin!
Imam
Muhamed B. Sytari
Myfti i Zonës Shkodër
(Në vend të një hytbeje të munguar)
Shkodër, më 20 mars 2015
[1] Shejkh Ahmed Keftaro, “Min
hedjil-Kur’an”, përgatitur për botim nga
Zahir Ebu Davud, Damask, pa vit botimi,
f. 11. (Në fund të shkrimit me titull:
“Praktikimi i Islamit dhe frytet e tij”,
që mban shënimin: “Ligjëratë e mbajtur
më 29.3.1961”).
[2] Shejkh
Mutevel-li Esh-Shaaravi, “Shubuhat ve
ebatil khusumil-Islam ver-reddu alejha”,
botimi i dytë, Bejrut – Kajro, 1987, f.
111.
[3] Transmetuar
nga Bukhariu dhe Muslimi.
[4] Transmetuar
nga Imam Ahmedi, nga Abdull-llah ibn Amr
(r.a).
[5] Transmetuar
nga Imam Ahmedi, nga Ebu Hurejra (r.a).
[6] Transmetuar
nga Bukhariu në “El-Edeb”, Tabaraniu,
Hakimi dhe Bejhekiu, nga Ibn Abbasi
(r.a). Në shjegim të këtij hadithi, Imam
Mennavi, thotë: “Prandaj, është turp që
njeriu të ngopet, ndërkohë që komshiu i
tij është i uritur”. Si në:
“Fejdul-Kadir”, botimi I, Bejrut, 1996,
vëllimi i pestë, f. 437.
[7] Transmetuar
nga Imam Ahmedi, Bukhariu në “El-Edeb”,
Ibn Hibbani dhe Hakimi, nga Ibn Mesudi
(r.a).
[8] Dr. Sheuki
Ebu Khalil, “Araun jehdumuhal-Islam”,
botimi i gjashtë, Damask, 1996, f.
36-37.
[9] Dr. Sheuki
Ebu Khalil, “El-Islam ve
harekatut-tehar-ruril-arabijje”, botimi
i pestë, Damask, 1991, f. 15.