“Dhe njerëzve thoni fjalë të mira…”
13 mars 2015
Të gjitha
falënderimet e plota dhe madhështia
absolute i takojnë vetëm All-llahut,
Zotit të vetëm të gjithësisë, i Cili,
nëpërmjet Fjalës së Tij, na përkujton
shembullin e të shkuarve dhe gabimet e
tyre, për të marrë udhëzimet dhe për t’u
distancuar nga devijimi dhe mosndjekja e
udhëzimit. Thotë në Kur’anin Famëlartë:
“(Përkujtoni) Kur ne morëm zotimin e
bijve të israilit; mos adhuroni tjetërkë
përveç All-llahun, të silleni mirë ndaj
prindërve, ndaj të afërmve, ndaj
jetimave, ndaj të varfërve dhe njerëzve
thoni fjalë të mira! Faleni namazin
dhe jepni zeqatin, e pastaj ju e thyet
zotimin dhe përveç një pakice prej jush,
ia kthyet shpinën zotimit.”[1]
Salavatet dhe përshëndetjet më të
përzemërta, ia dërgojmë sot në këtë ditë
dhe në çdo ditë zotërisë tonë, Hz.
Muhammedit (a.s), zotërisë së bijve të
Ademit, i cili teksa falej në mesin e
shokëve të tij, një ditë prej ditëve,
erdhi një person që mezi merrte frymë
dhe tha: “All-llahu ekber,
Elhamdulil-lahi hamden kethiren
tajjiben mubareken fihi”[2]
Kur i Dërguari i All-llahut (a.s) e
përfundoi namazin, pyeti: “Kush ishte ai
që foli?” Njerëzit përreth heshtën. Tha
(a.s): “Nuk ka thënë gjë të keqe”.
Personi tha: Unë, o i Dërguar i
All-llahut. Resulull-llahu (a.s) tha:
“Pashë dymbëdhjetë melekë, që garonin se
kush do t’i lartësonte (drejt qiejve)
ato fjalë”[3]
Të dashur vëllezër dhe të
nderuara motra,
Gjatë leximeve të ditëve të fundit, më
tërhoqi vëmendjen një dialog interesant,
që i ka ndodhur Shejkhul-Islamit
Abdull-llah Ibnul-Mubarek (118-181 h.),
me një plakë të përkushtuar, në kthim
nga vendet e shenjta, pas përfundimit të
haxhit. (Kujtoj se këtë dialog të
pashembullt, e kam përkthyer të plotë në
gjuhën shqipe, kur ende isha nxënës në
Damask, në vitet e para të mësimit të
gjuhës arabe).
Thotë Ibnul-Mubarek[4]:
“Dola në rrugën e kryerjes së haxhit,
drejt Shtëpisë së All-llahut dhe vizitës
së varrit të Profetit të Përzgjedhur,
Muhammedit (a.s). Në kthim, pashë diçka
të zezë dhe, kur u afrova, ishte një
plakë e veshur dhe e mbuluar me rroba të
leshta.
I thashë: Es-selamu alejkum ve
rahmetull-llahi ve berekathu.
Tha: “Selamun kaulen min Rabbin Rahim”[5]
I thashë: All-llahu të mëshiroftë, ça
bën e vetme në këtë vend?
Tha: “Men judlilil-Lahu fela hadije leh”[6]
Thotë Ibnul-Mubarek: E kuptova se kishte
humbur rrugën.
E pyeta: “Ku do të shkosh?”
Tha: “Subhanel-ledhi esra biabdihi
lejlen minel-mesxhidil-Harami
ilel-mesxhidil-Aksa”[7]
Thotë Ibnul-Mubarek: E kuptova se kishte
kryer haxhin dhe po kthehej për në
Bejtul-Makdis.[8]
I thashë: Qysh kur je këtu?
Tha: “Thelathe lejalin sevijja”[9]
I thashë: Nuk shoh të kesh ushqim për të
ngrënë!
Tha: “Huve jut’imuni ve jeskini”[10]
I thashë: Me çfarë merr abdes?
Tha: “Fe in lem texhidu maen fetejemmemu
saiden tajjiba”[11]
I thashë: Kam ca ushqim me vete, a
dëshiron?
Tha: “Thumme etimmus-sijame ilel-lejli”[12]
Thotë Ibnul-Mubarek: E kuptova se ishte
agjërueshëm.
I thashë: Por, ky nuk është muaji i
agjërimit!?
Tha: “Ve men tetavaa khajren
feinnaLl-lahe Shakirun Alim”[13]
I thashë: Por, neve na është lejuar të
hamë, kur jemi në udhëtim.
Tha: “Ve en tesumu khajrun lekum in
kuntum ta’lemun”[14]
Thotë Ibnul-Mubarek: Dhe kur e kuptova
se ajo nuk fliste vetëm se me ajete
kur’anore, i thashë: Përse nuk më flet
siç të flas?
Tha: “Ma jelfidhu min kaolin il-la
ledejhi rakibun atid”[15]
…
Dialogu në mes tyre vazhdon gjatë, deri
në një moment, kur në horizont shfaqet
një karvan dhe Ibnul-Mubarek e pyet
plakën: A ke njeri në këtë karvan?
Tha: “El-malu vel-benune
zinetul-hajatid-dunja”[16]
Thotë Ibnul-Mubarek: E kuptova se kishte
fëmijë.
…
I thashë: Ja ku janë çadrat, a ke njeri
aty?
Tha: “Vet-tekhedhell-Llahu Ibrahime
khalila”[17], “Ve
kel-lemeLl-llahu Musa teklima”[18],
“Ja Jahja khudhil-kitabe bikuvveh”[19]
Thotë Ibnul-Mubarek: Dhe unë thirra: O
Ibrahim, O Musa, O Jahja! Dhe, ia behën
tre djem si hëna, që erdhën drejt nesh.
Kur u rehatuam pak, ajo u tha: “Feb’athu
ehadekum biverikikum hadhihi
ilel-medineti fel-jendhur ejjuha ezka
taamen fel-je’tikum birizkin minh”[20]
Ndërkohë, njëri prej tyre u largua, për
të blerë ca ushqim, që na e solli dhe na
e vendosi para duarve.
Plaka tha: “Kulu vesh’rebu henien bima
esleftum fil-ejjamil-khalije”[21]
Thotë Ibnul-Mubarek: Haram e paça
ushqimin tuaj, nëse nuk më tregoni për
këtë plakë!
Djemtë thanë: Kjo është nëna e jonë, ka
katërdhjetë vite që nuk flet vetëm se me
ajete kur’anore, nga frika e gabimit dhe
ndëshkimi i Mëshiruesit…
Atëherë, Ibnul-Mubarek tha: “Dhalike
fadluLl-llahi ju’tihi men jeshau
vaLl-llahu dhul-fadlil-adhim”[22]
Të nderuar të pranishëm,
Ajo që desha, nëpërmjet
kësaj ngjarje të transmetuar nga njëri
prej dijetarëve dhe njerëzve të shquar
të këtij ymeti, është ftesa që na bëhet
për të ruajtur gjuhën, për të
përzgjedhur fjalën dhe për të menduar
para se të flasim, sepse muslimani është
njeri i ruajtur, nga goja e të cilit nuk
lëndohet njeri dhe, që me gjuhën e tij
ndërton dhe shtron ura qytetarie,
besimi, dije, kulture dhe morali.
Në përfundim,
Më lejoni të
sjell në vëmendjen tuaj transmetimin e
sahabiut të dashur Enes ibn Malik (r.a)[23],
ku thuhet se: “Nuk ka ditë as natë, që
cepat e tokës të mos i thërrasin
njëri-tjetrit: A ka kaluar pranë teje
ndonjë njeri i mirë, që është falur mbi
ty apo ka përmendur All-llahun e
Madhëruar? Nëse njëri cep thotë: Po,
cepi tjetër e konsideron këtë si mirësi
të tij mbi të”[24]
All-llahu i Madhëruar na bëftë prej atyre
që e dëgjojnë fjalën dhe veprojnë më të
mirën e saj dhe i bëftë shembujt e së
shkuarës, ushqim për të sotmen tonë,
dritësim për jetën dhe model për të
ardhmen!
Imam
Muhamed B. Sytari
Myfti i Zonës Shkodër
(Hytbe e mbajtur në xhaminë e Parrucës)
Shkodër, më 13 mars 2015
[1] Kur’ani,
El-Bekare: 83.
[2] Në shqip, me
përshtatje: “All-llahu është më i madhi.
Falënderimi i plotë i qoftë All-llahut,
falënderim i pasur, i kulluar, plot
begati”.
[3] Transmetuar
nga Imam Muslimi, nga Enesi (r.a).
[4] Për më
shumë, të shihet: Hamdi Zemzem dhe
Muhammed Abdurrahim, “El-mutekel-limetu
bil-Kur’an ve kisasun ukhra”, botimi i
dytë, Damask, 1990, f. 8-11.
[5] Ajeti 58 i
sures Jasin: “Selam, thënie e Zotit
mëshirues!”
[6] Ajeti 186 i
sures El-A’rafë: “Atë që All-llahu e la
në humbje, s'do të ketë udhëzues”
[7] Ajeti 1 i
sures El-Isra: “Pa të meta është
Lartmadhëria e Atij që robin e Vet e
kaloi në një pjesë të natës prej
Mesxhidi Haramit (prej Qabes) gjer në
Mesxhidi Aksa (Bejti Mukaddes)”
[8] Kudsi
Sherifë, Kryeqyteti i Palestinës.
[9] Ajeti 10 i
sures Merjem: “Tre netë”.
[10] Ajeti 79 i
sures Esh-Shuara: “Ai që më ushqen dhe
më jep të pij”.
[11] Ajeti 43 i
sures En-Nisa: “E nëse nuk gjeni ujë,
atëherë mësyjeni dheun dhe fërkoni me të
fytyrat dhe duart (tejemmum).”
[12] Ajeti 187
i sures El-Bekare: “Pastaj, agjërimin
plotësojeni deri në mbrëmje”
[13] Ajeti 158
i sures El-Bekare: “E kush bën ndonjë të
mirë nga vullneti (jo obliguese), s'ka
dyshim se All-llahu është shpërblyes i
gjithëdijshëm”.
[14] Ajeti 184
i sures El-Bekare: “Mirëpo, po qe se e
dini, agjërimi është më i mirë për ju.”
[15] Ajeti 18 i
sures Kaf: “Nuk ka fjalë që flet, e të
mos jetë pranë tij përcjellësi i
gatshëm”, pra: dy melekët që
regjistrojnë fjalëte njeriut.
[16] Ajeti 46 i
sures El-Kehf: “Pasuria dhe fëmijët janë
stoli e jetës së kësaj bote”.
[17] Ajeti 125
i sures En-Nisa: “All-llahu e zgjodhi
Ibrahimin të dashurin më të ngushtë”.
[18] Ajeti 164
i sures En-Nisa: “E, Musait i foli
All-llahu me fjalë”.
[19] Ajeti 12 i
sures Merjem: “O Jahja, merre librin me
shumë kujdes”.
[20] Ajeti 19 i
sures El-Kehf: “Dërgojeni njërin prej
jush me këtë argjend (monedhë argjendi)
në qytet, e të zgjedhë ushqimin më të
mirë, e t'ua sjellë”.
[21] Ajeti 24 i
sures El-Hakka: “Hani e pini, shijshëm,
për atë që bëtë në ditët e shkuara”. (Me
përshtatje).
[22] Ajeti 4 i
sures El-Xhumua: “Kjo është mirësia e
All-llahut, që ia jep atij që do, e
All-llahu është i zoti i dhuntisë së
përsosur”.
[23] Tranmetuar
nga Tabaraniu në “El-Eusat” dhe Ebu
Nuajmi në “El-Hilje”, nga Enesi (r.a),
merfu.
[24]
Abdull-llah Siraxhuddin, “Suudul-ekval
ve ref’ul-a’mal ilel-Kebiril-Muteal”,
Damask, pa vit botimi, f. 88.