“Vërtetë Ibrahimi ishte ymmet..!”
06 shkurt 2015
Të gjitha
falënderimet e plota dhe madhështia
absolute i takojnë vetëm All-llahut,
Zotit të Vetëm të gjithësisë, për
ekzistencën dhe Njësinë e të Cilit, bën
shenjë çdo gjë në këtë gjithësi.
Salavatet dhe përshëndetjet më të
përzemrëta ia dërgojmë sot në këtë ditë
dhe në çdo ditë të jetës tonë, zotërisë
së bijve të Ademit, Hz. Muhammedit
(a.s), i cili thoshte: “Punoni sa të
mundeni, sepse All-llahu nuk mërzitet
derisa të mërziteni dhe, dijeni se puna
më e mirë tek All-llahu është e
vazhdueshmja, edhe nëse është e pakët”.[1]
Të nderuar vëllezër
besimtarë,
Para disa netëve, më tërhoqi vëmendjen
një ajet kur’anor, që imami e lexoi,
teksa falnim namazin e jacisë, në një
prej xhamive të Shkodrës. Ajeti 120 i
sures “En-Nahl”, në të cilin All-llahu
Mëshirëplotë na tregon për shembullin e
Hz. Ibrahimit (a.s), teksa na fton të
ndjekim shembullin e tij në jetë dhe të
vishemi me cilësitë e tij të
mrekullueshme, si besimtar dhe njeri i
përkushtuar në jetë. Thotë: “Vërtetë,
Ibrahimi ka qenë shëmbëlltyrë e të
mirave, adhurues i All-llahut, besimtar
i drejtë dhe nuk ka qenë nga
idhujtarët.”[2]
Në komentimin e tij të këtij ajeti, H.
Sherif Ahmeti thekson: “Ibrahimi ishte
një “ymmet” – një
popull; ngase të gjitha virtytet e mira
ishin të grumbulluara tek ai; ngase në
atë kohë nuk pati besimtarë të drejtë
pos tij, andaj ai përfaqësonte një
popull me besim të drejtë…”[3]
Edhe komentues dhe përkthyes të tjerë të
Kur’anit Famëlartë e përkthejnë këtë
ajet me diferenca të vogla, por pa e
cekur madhështinë e fjalës “ymmet”,
përveçse në një rast, siç do të ceket
edhe më poshtë.
Në përkthimin e tij, Dr. Feti Mehdiu, e
sjell kështu para lexuesit ajetin e
lartpërmendur: “Ibrahimi ka qenë,
njëmend, i përulur ndaj All-llahut,
besimtar i vërtetë, nuk ka qenë prej
mosbesimtarëvet”[4]
I nderuari Myfti Salih Ferhati, e
përkthen në këtë mënyrë: “Ibrahimi qe
një model, i bindur ndaj Zotit,
monoteist dhe nuk ishte idhujtar”[5]
Prof. Hasan Nahi, në këtë mënyrë: “Me të
vërtetë, Ibrahimi ka qenë prijës
shembullor (me të gjitha virtytet e
mira), i përulur para All-llahut, me
besim monoteist dhe nuk ka qenë nga
idhujtarët”[6]
Ndoshta i vetmi përkthim, që e përfshin
këtë fjalë, “ymmet”,
brenda ajetit, është një përkthim anonim
(që nuk i ka shpëtuar kritikave të
shumta, sidomos në akide dhe çështje
thelbësisht fetare, nga Hoxha i jonë
Shejkh Vehbi S. Gavoçi), ku konkretisht
thuhet: “Me të vërtetë që Ibrahimi ishte
Ummet (shembull i besimit, udhëheqës me
cilësitë e virtytet më të larta, ose një
komb i vetëm përballë një populli
mosbesimtar…)”[7]
Të nderuar vëllezër
besimtarë,
Është me shumë rëndësi për muslimanin
bashkëkohor, të ketë shembuj udhëzimi në
jetën e tij, të ketë modele frymëzimi,
mbështetje shpirtërore në jetën e
përditshme, ku përballet me
paragjykimin, me vrapimin pas kërkimit
të rizkut, me modele të ndryshme të
femohimit, idhujtarisë a bestytnive, të
përziera me elementë besimi me origjinë
të lashtë në Libra të shenjtë, por që
kanë degraduar në fenomene shirku. (Nuk
janë larg vëmendjes tuaj: falli, sihret
e ndryshme, lidhja pas parashikimit
ditor të fatit, vizita e varreve, maleve
e shpellave, me besim në dobinë që vjen
drejtpërdrejtë prej tyre, pajisja e
shtëpive a objekteve të çmuara, me
varëse a lidhësa të ndryshme, me besim
në forcën e tyre për ta larguar të keqen
prej tyre etj.)
Prandaj, Zoti i gjithësisë, sjell në
vëmendjen tonë, Hz. Ibrahimin (a.s), për
të cilin thotë se është “ymmet”,
në besimin e tij të patundur në Njësinë
absolute të All-llahut, në nënshtrimin e
tij ndaj thirrjes së besimit dhe
përkushtimit të tij në rrugën e gjatë e
plot sprova të dëshmimit të tij në jetë.
Si ta kuptojmë këtë fjalë të madhe, “ymmet”
dhe cilësitë e tjera me të cilat
karakterizohej “miku i All-llahut”, Hz.
Ibrahimi (a.s)?
Komentuesit e ndryshëm të Kur’anit,
bëjnë sqarimet e duhura rreth këtij
ajeti, si më poshtë:
Imam Fehrudin Razi, thekson se: “Cilësia
e parë: është qënia e tij ymmet.
Në tefsirin e kësaj fjale ka disa
mendime. I pari: Ai, i vetëm ishte
ymmet prej ymmeteve,
për plotësinë e tij në cilësitë e të
mirës… I dyti: Ka thënë Muxhahidi: Ai
ishte i vetmi besimtar, ndërsa krejt
njerëzit ishin femohues. Për këtë
kuptim, ai i vetëm ishte ymmet…”[8]
(Imagjinoni për pak, një njeri i vetëm
besimtar, përballë një qyteti të tërë,
një komuniteti femohues, një bashkësie
të devijuar e idhujtare!? A nuk është
kjo një thirrje e madhërishme për
secilin prej nesh, që të mos ketë
ndrojtje për ta dëshmuar besimin dhe
fenë e tij në realitetet shqiptare (dhe
kudo qoftë), ku laicizmi selektiv, po
kthehet në një pengesë të madhe përballë
nesh dhe identitetit tonë islam? A nuk
është kjo një mbështetje shpirtërore për
të riun musliman shqiptar, që të kërkojë
një punë hallalli, larg harameve dhe të
ndaluarave të shumta, me të cilat
përballet në rrugën e kërkimit të
rizkut? A nuk është ky shembull i
vullnetit të pashoq të Hz. Ibrahimit
(a.s), një thirrje e shenjtë hyjnore, që
i thotë secilit prej nesh: “Bëhu
ymmet në realitetet e shoqërisë
tënde! Mos ngurro, me urtësi e dije, me
zgjuarsi dhe butësi, me dashamirësi dhe
mëshirë, të bëhesh thirrës drejt vlerave
të besimit në Një Zot të Vetëm”?)
Përtej këtij sqarimi, Shejkhul-Islam
Et-Tahir Ibni Ashur, në tefsirin e tij,
shpjegon se: “Ibrahimi (a.s) është
cilësuar se ka qenë ymmet.
Dhe fjala ymmet do të
thotë: Një grupim madhështor njerëzish,
që i bashkon një drejtim unifikues”[9]
Ai sqaron më tej se: “Ai, i vetëm, ishte
ymmet në fé, sepse në
kohën e dërgesës së tij nuk kishte asnjë
njeri që e njësonte All-llahun, përveç
tij. Nëpërmjet tij, All-llahu ringjalli
teuhidin (besimin në Një Zot të Vetëm të
gjithësisë), atë e dërgoi në mesin e
popujve dhe qyteteve të ndryshme, atij i
ndërtoi një pikëreferimi të madhnueshme,
Qaben dhe, i ftoi njerëzit drejt vizitës
së kësaj Shtëpie, për ta përhapur
kujtimin e mirë të tij në mesin e
popujve, kohë pas kohe”[10]
Unë ju pyes: Pas gjithë vështirësive,
pengesave, persekutimit të pashembullt,
deri dënimit me gjuajtje me katapultë
drejt një zjarri të madh, me të cilët u
përball Hz. Ibrahimi (a.s), triumfoi e
vërteta, me të cilën ai ishte dërguar
dhe me të cilën punonte dhe jetonte, apo
u dëshpërua dhe humbi në rrugën e
thirrjes së tij? Triumfoi dhe u
përjetësua shembulli i tij deri në ditën
e gjykimit! Fitoi bekimet hyjnore të
Zotit të botërave, i cili dëshmoi para
gjithësisë se: “Kush ka fé më të mirë se
ai që sinqerisht i është bindur
All-llahut dhe, duke qenë bamirës, e
ndjek fenë e drejtë të Ibrahimit?
All-llahu e zgjodhi Ibrahimin të
dashurin më të ngushtë”[11]
Të nderuar dhe të dashur
vëllezër,
Shumë me vlerë është të kuptojmë se
shembulli i Hz. Ibrahimit (a.s), është
shembulli i një prijësi të madh drejt
vlerave të besimit, moralit dhe
përkushtimit në jetë, pa pasur asnjëherë
frikë nga përkulja përpara faktorëve
pengues në mes të rrugës!
Me fjalë të tjera, secili ndër ne, ka
shumë nevojë sot për këtë prekje hyjnore
në forcën e vullnetit të tij, për ta
bërë atë një musliman shembullor, që i
tutet Zotit (me dashni e përkushtim) në
veten e tij, në familjen e tij, në
rrethin e tij shoqëror, në zemrën e tij,
në gjuhën e tij, në gjymtyrët e tij, në
kërkim të shfaqjes së vlerave më të mira
të besimit në jetë.
Sot, kemi nevojë të bëhemi pjesë e
Shkollës së madhe të Hz. Ibrahimit
(a.s), në besim e bindje, në mirënjohje
dhe nështrim ndaj Zotit!
Sepse, Hz. Ibrahimi (a.s) ishte: “imam,
pas të cilit duhet ecur! Një burrë i
madh, që kishte grumbulluar krejt
cilësitë e të mires!”[12]
I lutem All-llahut Mëshirëplotë, ta bëjë
të sotmen tonë, më të mirë se të
djeshmen që kaloi. Dhe, ta bëjë të
nesërmen tonë, më të mirë se të sotmen,
në rrugën e afrimit me Dashninë e Tij
dhe në kërkim të Pëlqimit të Tij hyjnor.
Amin!
Imam
Muhamed B. Sytari
Myfti i Zonës Shkodër
(Hytbe e mbajtur në xhaminë e fshatit
Kullaj)
Shkodër, më 6 shkurt 2015
[1] Transmetuar nga Bukhariu dhe
Muslimi.
[2] Kur’ani,
En-Nahl: 120. Nga: “Kur’ani përkthim me
komentim”, përkthyer nga H. Sherif
Ahmeti, ribotim, Prishtinë, 1990, f.
379.
[3] Të shihet:
“Kur’ani përkthim me komentim”,
përkthyer nga H. Sherif Ahmeti, ribotim,
Prishtinë, 1990, f. 380.
[4] Kur’ani,
En-Nahl: 120. Nga: “Kur’ani dhe hija e
Tij shqip”, përkthyer nga Dr. Feti
Mehdiu, Shkup-Stamboll, 1999, f. 280
[5] Kur’ani,
En-Nahl: 120. Nga: “Kurani i Nderuar”,
shqipëroi Myfti Salih Ferhat Hoxha,
Tiranë, 2013, f. 146.
[6] Kur’ani,
En-Nahl: 120. Nga: “Kurani i
madhërishëm”, përktheu kuptimet e tij
nga gjuha arabe Prof. Hasan I. Nahi,
botimi i VI-të, version shqip, AIITC,
Tiranë, 2008, f. 312.
[7] Kur’ani:
En-Nahl: 120. Nga: “Shpjegimi i
kuptimeve të Kur’anit të Lartë në gjuhën
shqipe”, nga Dr. Muhammed Taki-ud-Din
El-Hilali dhe Dr. Muhammed Muhsin Khan,
përkthyer në gjuhën shqipe nga një grup
përkthyesish pranë Darussalam, botimi i
dytë, Riad, 2000, f. 402-403.
[8] Imam
Fehrudin Razi, “Et-Tefsirul-Kebir”,
botimi i parë, Bejrut, 1990, vëll. XX-
të, f. 107-108.
[9] Et-Tahir Ibn
Ashur, “Et-Tahrir vet-Tenvir”, ribotim,
Bejrut, 2000, vëll. i 13- të, f. 254.s
[10] Et-Tahir
Ibn Ashur, “Et-Tahrir vet-Tenvir”, vep.
e cit., f. 254.
[11] Kur’ani,
En-Nisa: 125.
[12] Ali
Esh-Sherbexhi, “Tefsirul-Beshair ve
Tenvirul-Besair”, botimi i parë, Damask,
1997, vëll. i dytë, f. 302.