“Ata, që më së shumti më duan nga ymeti im…”
02 janar 2015
Të gjitha
falënderimet e plota dhe madhështia
absolute i takojnë vetëm All-llahut,
Krijuesit Fuqiplotë, i Cili, dashurinë e
Tij për njeriun e dëshmoi edhe nëpërmjet
dërgesës së pejgamberëve dhe mbështetjen
e tyre me anë të Librave të zbritur.
Salavatet më të përzemërta, ia dërgojmë
sot, në këtë ditë dhe në çdo ditë, më të
mirit të krijesave të Zotit, zotërisë
tonë, Hazreti Muhammedit (a.s), që u
dërgua mëshirë dhe udhëzim për mbarë
njerëzimin.
Të dashur vëllezër dhe motra,
Kur’ani Famëlartë, tërheq vëmendjen e
besimtarëve, për të mos rënë në nivelin
e atyre, në mesin e të cilëve ishte
dërguar Hz. Muhammedi (a.s), të cilët e
kishin refuzuar thirrjen e tij dhe e
akuzonin me lloj-lloj shpifjesh, sikurse
trillonin për të, lloj-lloj
gënjeshtrash.
Në suren El-Mu’minune, në ajetin 69 dhe
në atë që e pason, Zoti i Madhëruar
thotë: “Apo, mos nuk e njohin të
dërguarin e tyre (Muhammedin), prandaj e
refuzojnë? - Apo mos thanë për të se
është i çmendur? Jo, por ai ka ardhur me
të vërtetën, e shumica e tyre e urrejnë
të vërtetën.”.[1]
Këto dy ajete ftojnë bashkëkohësit e Hz.
Muhammedit (a.s) dhe besimtarët, që ta
njohin të dërguarin e tyre, të thellohen
në këtë njohje, për të kuptuar përherë e
më shumë mirësinë e madhe të dërgesës së
tij (a.s) si udhëzim dhe mëshirë për
gjithësinë.
(A nuk do të ishte e mrekullueshme,
sikur secili prej nesh të lartësohej në
gradën e kësaj marrëdhënie me të
dërguarin e All-llahut, për të cilën ai
vetë thotë: “Ata, që më së shumti më
duan nga ymeti im, janë një popull pas
meje. Do të dëshironte ndonjëri prej
tyre të jepte familjen dhe pasurinë e
tij, vetëm të më shihte”.[2])
Komentatorët e dy ajeteve të mësipërme
theksojnë se kjo thirrje është pikërisht
që bashkëkohësit e tij dhe besimtarët:
“ta njohin të dërguarin e tyre, për
besën e tij, për sinqeritetin e tij, për
moralin e tij të bukur”.[3]
Prandaj është e dobishme, që në momente
të caktuara, aq më tepër kur vjen ky
muaj i begatë në të cilin shënohet data
e lindjes së tij (a.s), të tubohemi e të
shtojmë aktivitetet e larmishme,
nëpërmjet të cilave t’i përkujtojmë
fillimisht vetes, pastaj të tjerëve,
mirësinë e madhe, me të cilën u begatua
kjo botë, ditën kur lindi Hz. Muhammedi
(a.s). Sepse, “si do të ishte e ardhmja
e arabëve (dhe e mbarë botës –shënim
imi. M.S.-), sikur të mos lindej zotëria
i jonë Muhammedi (a.s), por edhe sikur
të lindej e të burrërohej, por të mos i
zbriste revelata qiellore dhe të mos
nderohej me bartjen e mesazhit hyjnor,
fesë islame dhe Kur’anit?”[4].
Kur’ani pyet: “Apo mos thanë për të se
është i çmendur? Jo, por ai ka ardhur me
të vërtetën, e shumica e tyre e urrejnë
të vërtetën”.[5]
Po, sepse ata, kundërshtarët e tij “e
dinin se ai ishte më mendjeploti, madje
(për të hedhur poshtë idhujtarinë dhe
veset para kohës së tij dhe për të
përforcuar besimin në Një Zot), ai erdhi
me fenë e qartë dhe me Kur’anin
Famëlartë, ndonëse shumica e tyre e
urrejnë të vërtetën, sepse ajo bie ndesh
me epshet dhe veset e tyre”.[6]
Prandaj, të dashurit e mi, ta
falënderojmë Zotin, që herë pas here, na
vijnë këto ditë dhe këto muaj, si
mundësi të shtrenjta, për të reflektuar
secili në pasqyrën e zemrës së tij, në
kërkim të dashurisë së Resulull-llahut
(a.s), për të cilën thoshte: “Nuk do të
besojë asnjëri prej jush, derisa të jem
më i dashur për të sesa babai i tij dhe
fëmija i tij”[7]
Në këtë shembull dashurie të pashembullt
për Mësuesin, Edukatorin, Udhëzuesin dhe
Dhuratën e Zotit për njerëzinë, sahabiu
i nderuar Xhabir ibni Semura (r.a),
tregon se një natë të dritshme me hënë
të plotë, ai ishte takuar me
Resulull-llahun (a.s). Rrëfen, se atë
natë: “Resulull-llahu (a.s), kishte
hedhur krahëve një pelerinë të kuqe.
Nisa ta vështroj dhe të vështroj edhe
hënën e plotë (bedër). Për mua, ai ishte
më i bukur se hëna e plotë”.[8]
Ebu Hurejra (r.a) e përshkruan kështu,
të Dërguarin e All-llahut:
“Resulull-llahu (a.s) ishte i bardhë, si
të ishte krijuar nga argjendi, me flokë
të derdhur”.[9]
Sahabiu i nderuar Ibn Abbas (r.a)
thoshte: “Resulull-llahu (a.s) i kishte
dhëmbët e parë të ndarë, kur fliste
shihej një si dritë, që dilte nga të
çarat e dhëmbëve të tij”.[10]
Enesi (r.a), thoshte kështu: “Nuk kam
shijuar erë amberi, misku dhe asgjë
tjetër më të mirë sesa era e
Resulull-llahut (a.s)! As kam prekur
copë kadifeje a mëndafshi, më të butë
sesa dora e Resulull-llahut (a.s)”.[11]
Ndërsa Xhabir ibni Abdil-lah (r.a), e
përshkruan kështu Resulull-llahun (a.s):
“Fytyra e tij (a.s) ishte si dielli dhe
hëna, e rrumbullakët”.[12]
Në këtë kontekst, komentuesi i haditheve
të shumta të librit të famshëm:
“El-Xhamius-sagir”, të Imam Sujutit,
Imam Mennavi në veprën e tij voluminoze,
“Fejdul-Kadir”, tregon edhe për gjendjen
shpirtërore të disa dijetarëve dhe
adhuruesve të famshëm të kohës së tij,
të cilët kishin krijuar një lidhje të
pashembullt shpirtërore me Pejgamberin
(a.s). Ndër të tjera ai përmend se:
“Arif El-Mursi thoshte: “Pasha
All-llahun, sikur të fshihej prej meje
pamja e Resulull-llahut (a.s), sa hap e
mbyll sytë, nuk do ta konsideroja më
veten prej muslimanëve!”.[13]
Ndërkohë, Hoxha i jonë i dashur, H.
Vehbi Sulejman Gavoçi, në lidhje me
këtë, thekson: “Shohim se ai Zotëri
(a.s) e përmendi ditëlindjen e tij dhe
na mësoi me e ditë atë ditë të bekuar.[14]
Para qindra vjetësh dhe deri sot,
ulematë në hadith, tefsir, fikh etj,
kanë festuar dhe e festojnë ditëlindjen
e Profetit (a.s). Kanë lexuar jetën e
Profetit (a.s) në disa faqe të
zgjedhura. Kanë lavdëruar cilësitë e
tij, siç e ka lavdëruar Hassani përpara
vetë Profetit (a.s), kanë rënë salavatë
mbi Pejgamberin (a.s) me qindra herë…”.[15]
Të dashur vëllezër,
Sot, më shumë se asnjëherë tjetër, ne si
muslimanë, duhet të përkujtojmë mirësinë
e madhe të dhuratës hyjnore, me të cilën
All-llahu Mëshirëplotë, e begatoi jetën
tonë dhe të mbarë njerëzimit, teksa e
vulosi dërgesën profetike me Hz.
Muhammedin (a.s). Për këtë, Ai dëshmon
në Kur’an: “Është e vërtetë se All-llahu
u dha dhuratë të madhe besimtarëve, kur
ndër ta, nga mesi i tyre, dërgoi një të
dërguar që atyre t'ua lexojë shpalljen e
Tij, t'i pastrojë, t'ua mësojë Librin
dhe Urtësinë, edhe pse më parë ata ishin
krejtësisht të humbur”.[16]
Këtë dhuratë hyjnore e zbukuroi edhe më
shumë, kur na tregoi një prej cilësive
më të spikatura të Hz. Muhammedit (a.s);
faktin se ai u dërgua: “mëshirë për
mbarë botrat”.[17]
Vetë Resulull-llahu (a.s) thoshte për
veten e tij: “Unë jam mëshirë e
dhuruar”.[18]
Duke komentuar ajetin e lartpërmendur,
Imam Razi në tefsirin e tij thekson:
“Ai, alejhis-selam, ishte mëshirë në fé
dhe mëshirë në këtë botë. Mëshirë në fé,
sepse ai (a.s) u dërgua, ndërkohë që
njerëzit jetonin në injorancë dhe
humbje… I ftoi në të vërtetën, u
shpjegoi atyre rrugët e shpërblimit dhe
u qartësoi atyre vendimet, duke bërë
dallimin në mes të hallallit dhe
haramit. Mëshirë në këtë botë për faktin
se ata shpëtuan për shkak të tij nga
shumë poshtërime, luftra dhe vrasje, si
dhe triumfuan për shkak të fesë së tij”.[19]
Hz. Muhammedi (a.s), thoshte për veten e
tij: “Unë nuk jam dërguar mallkues, jam
dërguar mëshirë”[20],
sikurse na dëshmoi dashurinë e tij të
madhe për ne, kur thoshte: “Shembulli im
dhe shembulli juaj është si puna e një
personi që ka ndezur një zjarr, në të
cilin fluturat dhe karkalecat vijnë e
hidhen në të, ndërsa ai i largon me dorë
që mos të bien. Edhe unë mundohem t'ju
largoj nga zjarri e ju më ikni nga
duart”.[21]
All-llahut Fuqiplotë i lutemi të na e
shtojë dashninë e të Dërguarit të Tij në
zemra, të na i gjallërojë ato me
salavatin e përhershëm për zotërinë e
bijve të Ademit dhe të na bëjë të
qëndrueshëm në fenë e tij; ne, familjet
tona, fëmijët tanë, trashëgimtarët tanë
brez pas brezi, shoqërinë tonë!
Imam
Muhamed B. Sytari
Myfti i Zonës Shkodër
Shkodër, më 2 janar 2015
[1] Kur’ani,
El-Mu’minune: 69-70.
[2] Ahmedi në
“El-Musned”, nga Ebu Dherri (r.a).
[3] Prof. dr.
Vehbe Zuhajli, Muhammed Adnan Salim,
Muhammed Bessam Rushdi Zejn dhe Dr.
Muhammed Vehbi Sulejman,
“El-meusuatul-Kur’anijjetul-mujessere”,
botimi I dytë, Damask, 2002, fq. 347.
[4] Shejkh Ahmed
Keftaro, “Min hedjil-Kur’anil’Kerim”,
përgatitur për botim nga Zahir Ebu
Davud, Damask, pa vit botimi, fq. 211.
[5] Kur’ani,
El-Mu’minune: 70.
[6] Prof. dr.
Vehbe Zuhajli, etj, vep. e cit., fq.
347.
[7] Transmetuar
nga Imam Muslimi, nga Enesi (r.a). Marrë
nga: “Mukhtasar Sahihul-Bukhari”, me
përkujdesje shkencore nga Dr. Mustafa
El-Bugha, botimi i 3-të, Damask, 1988,
fq. 12.
[8] Hadithin e
transmeton Imam Tirmidhiu, Mizziu dhe
Bejhekiu. Marrë nga: Zejnull-llah ibn
Abdurrauf El-Mennavi, “Er-Reudul-basim”,
me studim dhe verifikim shkencor nga Dr.
Muhammed Adil Aziza El-Kejjali, botimi i
parë, Damask, 2000, fq. 36.
[9] Hadithin e
transmeton Imam Tirmidhiu dhe Bejhekiu.
[10] Hadithin e
transmeton Imam Tirmidhiu, Daremiu,
Bejhekiu dhe Tabaraniu në “El-Kebir”.
[11] Hadithin e
transmeton Imam Muslimi.
[12] HAdithin e
transmeton Imam Muslimi.
[13] Imam
Mennavi, “Fejdul-Kadir”, botimi I,
Bejrut, 1996, vëll. I, fq. 649.
[14] I
referohet hadithit: “Ajo është një ditë
në të cilën unë kam lindur” - Transmetim
i Imam Muslimit.
[15] Vehbi S.
Gavoçi, “Njohuri rreth Kur’anit – Syneti
e bidati”, Shkodër, 1999, fq. 125.
[16] Kur’ani,
Al Imran: 164.
[17] Kur’ani,
El-Enbija: 107.
[18]
Hakimi, nga Ebu Hurejra (r.a).
[19] Imam
Fekhruddin Er-Razi, “Et-Tefsirul Kebir -
Mefatihul-gajb”, botimi I, 1990, vëll.
22, fq. 199.
[20] Bukhariu
në “El-Edeb” dhe Muslimi, nga Ebu
Hurejra (r.a).
[21] Ahmedi dhe
Muslimi, nga Xhabiri (r.a).