Mrekullia e Israsë dhe Miraxhit
në këndvështrimin historik dhe shkencor
25 maj 2014 - Shkodër
Bismilahi
Rrahmani Rrahim
I dashuri ynë, zotëria i bijve të Ademi,
Pejgamberi (a.s) ishte njeri, por jo si
gjithë njerëzit e tjerë. Historia e
jetës së tij (a.s) nuk është si historia
e asnjë njeriu tjetër mbi sipërfaqen e
tokës. Sepse ai (a.s) është shembulli më
i mirë dhe drita udhëzuese për mbarë
njerëzimin. Prandaj, çdo aspekt, moment
dhe çast i jetës së tij është udhëzim,
mësim dhe këshillë për këdo që do të
marrë udhëzim, këshillë dhe mësim. Prej
këtu, del dhe kuptojmë rëndësinë e jetës
së ndritur të këtij Profeti, që ishte
vula e gjithë Pejgamberëve dhe mëshira e
dhuruar gjithë botëve.
Është detyrë për çdo mysliman, i cili me
dëshirë, bindje dhe vullnet të plotë
pason këtë Pejgamber të madh, të kujtojë
dhe përkujtojë, vetës dhe të tjerëve, sa
më tepër që të jetë e mundur pjesë nga
jeta e tij ndritur (s.a.v.s).
Sa më shumë që ta studiojmë jetën e të
Dërguarit (a.s) aq më tepër do ta duam,
do ta nderojmë dhe do ta pasojmë. Sepse
jeta e tij (a.s) nuk është dhe nuk i
ngjan jetës së asnjë krijese tjetër. Atë
Allahu i Madhëruar e bërë "siraxhen
munira - dritë ndriçuese" dhe mëshirë
për mbarë botët.
Ka disa prej vëllezërve tanë që janë
sprovuar me debate rreth përkujtimit,
apo jo të ngjarjeve historike në
përgjithësi dhe veçanërisht të ngjarjeve
të mëdha nga jeta e Pejgamberit (a.s).
Sikur ngjarjet historike të mos kishin
rëndësi dhe sidomos ato që flasin për
Beni Israilët, Allahu nuk do t'i kishte
përmendur dhe vulosur në Kur'an duke
thënë: لَقَدْ كَانَ فِي قَصَصِهِمْ
عِبْرَةٌ لِّأُولِي الْأَلْبَابِ "Me të
vërtetë në tregimin e tyre ka mësim për
të zotët e mendjes"[1]
A mund të themi që të marrim mësim vetëm
prej Pejgamberëve të mëparshëm dhe të
lëmë mësimet që dalin prej ngjarjeve të
mëdha të Pejgamberit tonë (a.s)? A të
përmendet buburreca e Sulejmanit (a.s)
dhe lopa e Beni Israilëve, e të mos
përmenden dhe përkujtohen mrekullitë e
të Dërguarit tonë, Muhammedit (a.s)? Kjo
gjë nuk i lejohet të thuhet dhe as të
pranohet prej asnjë myslimani.
Prandaj vëllezër dhe motra besimtarë,
edhe ne sot jemi mbledhur për të
përkujtuar një prej ngjarjeve më të
mëdha nga jeta e Pejgamberit tonë (a.s),
e cila është ngjarja dhe në të njëjtën
kohë mrekullia e Israsë dhe Miraxhit.
Mrekullia e Israsë dhe Miraxhit:
Mrekullia e Israsë dhe Miraxhit, apo
mrekullia e udhëtimit tokësor (Isra) dhe
atij qiellor (Miraxh) edhe sot pas 15
shekujsh mbetet një ngjarje shumë e
rëndësishme, me mësimet dhe refleksionet
që na sjell, si në aspektin historik,
por edhe në atë shkencor.
Mrekullia e Israsë dhe Miraxhit është e
përbërë nga dy pjesë. Pjesa e parë, e
cila përbëhet nga shpejtësia e
jashtëzakonshme me të cilën Pejgamberi
a.s bëri udhëtimin tokësor (Isra) nga
Qabeja në Mekke për në xhaminë Aksa në
Kudsin Sherif. Pastaj, edhe një herë me
këtë shpejtësi, pjesa e dytë e
mrekullisë, e udhëtimit hapësinor
(Miraxh) nga toka, xhamia Aksa, për në
qiell, që sado të mund të përparojë
shkenca dhe teknologjia, nuk mund t’i
përcaktojë se sa të mëdha ishin këto
shpejtësi dhe as nuk do të arrijë
ndonjëherë të njohë diçka rreth kësaj
force, shpejtësie dhe mënyrës se si
ndodhi ky udhëtim, vetëm aq sa na është
treguar në Kur’anin Famëlartë.
Ja se si përshkruhet ky udhëtim në
Librin e Allahut (xh.sh): Bismilahi
Rrahmani Rrahim: “Pa të meta është
Lartmadhëria e Atij që robin e Vet e
kaloi në një pjesë të natës prej
Mesxhidi Haramit gjer në Mesxhidi
Aksa, rrethinën e të cilës Ne e kemi
bekuar, për t'ia treguar atij disa nga
argumentet Tona. Vërtet, Ai është
Dëgjuesi, Shikuesi”[2].
Ky udhëtimi është kryer me trup dhe me
shpirt, në një pjesë të natës mes Qabes
në Mekkë për në xhaminë Aksa në Kuds.
Udhëtimin me trup dhe me shpirt, dhe jo
vetëm me shpirt (në gjumë, në ëndërr
etj.) e mbështesim në këto argumente:
1. Allahu (xh.sh) e
fillon ajetin me fjalën “Subhane”, ( Pa
të meta është Lartmadhëria e Atij) dhe
përdormi i fjalës “Subhane” është
parapërgatitje për lexuesin se më pas do
të lexojë një gjë të çuditshme për
mendjen njerëzore. Allahu (xh.sh) e
pastron veten e tij nga dobësia, mungesa
e pafuqisë, ortakëria se ndokush mund të
sjellë diçka të ngjashme me Allahun
(xh.sh) etj.
2. Përdormi i fjalës rob, “që
robin e Vet e kaloi në një pjesë të
natës”, dhe rob nuk i thuhet dikujt
vetëm në qoftë se është me trup dhe me
shpirt.
3. Udhëtimi ishte me
trup dhe me shpirt, sepse po të ishte
vetëm me shpirt, në gjumë në ëndërr nuk
do të konsiderohej mrekulli dhe as nuk
do të gjente përgënjeshtrimin dhe
mohimin nga ana e idhujtarëve të Mekkes
për këtë ngjarje.
Në hadithin e saktë që transmeton
ngjarjen-mrekulli të Israsë dhe
Miraxhit, Pejgamberi (a.s) na tregon për
mjetin e udhëtimin me të cilin përshkoi
distancën dhe hapësirën qiellore, e kjo
quhej Burrak.
Çfarë ishte “burraku”?
Pasi Pejgamberi (a.s) përfundoi
udhëtimin e tij dhe u kthye në Mekke, ai
u tregoi njerëzve për çfarë i kishte
ndodhur gjatë një pjese të natës.
“Pastaj Xhebraili (a.s) më solli një
kafshë të bardhë, e cila quhej
Burrak...hidhte hapin aq sa hidhte
shikimin”[3].
Kjo kafshë ishte mjeti me të cilin
Pejgamberi (a.s) bëri udhëtimin e tij
tokësor dhe qiellor. Por çfarë thonë
komentuesit për Burrakun? Përveç
mendimit tradicional për të, që është
një kafshë, ka edhe një mendim tjetër,
që ndoshta është edhe më i pranueshëm
për natyrën e kësaj mrekullie, që
Burrak, u quajt kështu prej thellësisë
së bardhësisë dhe shkëlqimit të saj,
ashtu siç është edhe vetëtima, pasi
Burrak vjen nga fjala Berk, që në gjuhën
arabe do të thotë vetëtimë. Kështu që
Pejgamberi (a.s) udhëtoi me anë të
kësaj dukurie nga Mekkeja në Kuds dhe
pastaj nga Kudsi në qiell me shpejtësinë
e dritës (me anë të vetëtimës), që
sidoqoftë mbetet diçka enigmë, por që
transportoi dhe mbrojti Pejgamberin
(a.s) nga forca e saj shkatërruese.
Pastaj, me të mbërritur në xhaminë Aksa,
Pejgamberi (a.s) fali imam dy rekatë
namaz në prani të Pejgamberëve të tjerë
dhe më pas bëri Miraxhin, ngjitjen në
qiell.
Miraxhi, ose ngjitja në qiell
Universi, të cilin njeriu mund të
shikojë vetëm një pjesë të vogël të tij,
është shumë herë më i gjerë dhe më i
madh, por kaq arrin kapaciteti dhe
mendja njerëzore të shikojë dhe
përceptojë. Shkencëtarët llogarisin që
në univers ndodhen të paktën 125 miliard
galaktika. Çdo galaktikë përbëhet nga
100-400 miliard yje. Planeti ynë Tokë
ndodhet në galaktikën Rruga e Qumështit,
e cila është 100.000 mijë vjet drite e
gjerë dhe 1000 vjet drite trashësi dhe
që ka formën e një pjate.
Se, ku fillon qielli i parë dhe ku
mbaron, atë nuk e di kush, përveç Atij
që e krijoi gjithë këtë madhështi vetëm
duke i thënë "kun fe-jekun" “bëhu” dhe
ajo "u bë" menjëherë. Një udhëtim në
gjithë këtë hapësirë edhe me hipotezat
dhe teoritë e shkencës së sotme, të
cilat janë të pamundura që të realizohen
praktikisht, nuk mund të ndodhë, përveç
me forcën dhe fuqinë e Atij, i Cili vetë
e krijoi këtë hapësirë.
Ata të cilët mohojnë mrekullinë e Israsë
dhe Miraxhit, u themi që të lexojnë dhe
të kërkojnë për ngjarje të tjera, që
kanë ndodhur gjatë historisë së
njerëzimit dhe janë të regjistruara në
librat e historisë njerëzore, por
veçanërisht ato mrekulli, të cilat
Kur’ani Famëlartë i ka regjistruar.
Dhe po përmendim:
Transportimi i fronit të
mbretëreshës Belkizë, nga Sebei
në Jemen për në vendin ku banonte
Sulejmani (a.s) në Sham, në lindje të
detit të Bardhë të Mesdheut. Ja si e
përshkruan Kur’ani: “Ai (Sulejmani) tha:
“O ju pari, cili prej jush do të më
sjell fronin e saj, para se ata të vijnë
të dorëzuar?” Njëri prej xhinëve, Ifriti
tha: “Unë do të ta sjell atë para se të
ngrihesh nga vendi yt, për këtë unë kam
fuqi dhe jam i sigurt!” E ai i cili
kishte dituri nga libri tha: “Unë ta
sjell atë sa çel e mbyll sytë!” E kur e
pa atë (fronin) të vendosur pranë tij,
(Sulejmani) tha: “Kjo është dhuntia e
Zotit tim për të më sprovuar mua se a do
ta falënderoj, apo mos do ta mohoj. E
kush falënderon, ai falënderon për të
mirën e vet, e kush mohon, Zoti im (s'ka
nevojë), është i pa nevojë dhe është
Bujar!”[4].
Por, si ka ndodhur ky transportim në atë
distancë të madhe, akoma edhe sot nuk
dihet gjë se në çfarë mënyre dhe forme
ndodhi.
Shndërrimi i materies në energji
dhe i energjisë në materie:
Ajo që mund të na ofrojë kuptimin e
udhëtimit të Pejgamberit (a.s) në këto
distanca super të largëta është
shndërrimi i materies në energji, pastaj
shndërrimi i energjisë në materie. Sipas
zbulimeve të reja shkencore kjo gjë
është e njohur, apo e mundur teorikisht,
por është vetëm çështje teorie dhe e
pamundur të realizohet praktikisht.
Tashi, le të hyjmë në Miraxh, ose në
ngjitjen nga sipërfaqja e tokës në
shtresat qiellore, duke përshkuar dhe
depërtuar distancat tokësore, planetare
dhe yjore, deri atje ku njeriu dhe
mendja e tij, por edhe e asnjë krijese
tjetër, nuk kanë më njohuri.
Sureja Nexhëm, në të cilën përshkruhet
Miraxhi, na tregon për udhëtimin qiellor
duke thënë: Bismilahi Rrahmnai Rrahim:
“Pasha yllin kur ai bie! Shoku juaj
(Muhammedi) as nuk është njeri që ka
humbur, e as që ka devijuar. Dhe ai nuk
flet nga mendja e tij. Ai (Kur'ani) nuk
është tjetër pos shpallje që i shpallet.
Atë ia mësoi Ai, fuqiforti, (Xhibrili).
Që ka mendje precize dhe që u përqendrua
në formën e vet (reale). Dhe ai
(Xhibrili) ishte në horizontin e lartë.
Pastaj u lëshua dhe iu afrua. E ishte
afër sa dy harqe (dy kutë) apo edhe më
afër. Dhe i shpalli robit të Tij atë që
ia shpalli. Zemra nuk mohoi atë që pa. A
po i bëni polemikë atij për atë që ka
parë? Atë (Xhibrilin) e ka parë edhe
herën tjetër. (E ka parë) tek Sidretul
Munteha. Që pranë saj është xhennetul
Me'va (kopsht strehimi). Atëherë kur
Sidrën e mbuloi çka e mbuloi. Shikimi (i
Muhammedit) as nuk lakoi e as nuk
tejkaloi. Ai (Muhammedi) vërtet, pa disa
nga shenjat më të mëdha të Zotit të vet”[5].
Për ta afruar më afër mendjes njerëzore,
këtë mrekulli të jashtëzakonshme,
patjetër duhet t’i qasemi, aq sa na
lejon edhe koha në dispozicion, teorisë
së astrofizikës, teorisë së udhëtimit në
hapësirë me shpejtësi të mëdha, që i
afrohen shpejtësisë së dritës.
Në vitin 1905 Ajnshtajni, në teorinë e
tij të relativitetit bashkoi vendin me
kohën. Ai tha se nuk mund të flasim për
kohën pa marrë parasysh vendin dhe as
për vendin pa marrë parasysh kohën. Sa
kohë që çdo gjë është në lëvizje,
patjetër ajo mban me vete edhe kohën e
saj dhe sa më shpejt të lëvizë, aq më
shumë koha tkurret (zvogëlohet), në
krahasim me kohërat e lidhura me
lëvizjen, të cilat janë më të ngadalta
se ajo.
Përfundimi: Koha tkurret (zvogëlohet) me
rritjen e shpejtësisë dhe shpejtësia
rritet me shtimin e fuqisë.
Kështu materialistët janë të bindur se
shpejtësia, koha dhe fuqia janë gjëra të
lidhura me njëra-tjetrën. Por, në qoftë
se ekziston ndonjë krijesë më e fuqishme
se njeriu, e për besimtarët ekzistojnë
krijesa të tilla, (ndoshta jo nga lloji
i njeriut, si p.sh. xhin, ose melek),
atëherë ai lëviz me ligje të tjera, të
ndryshme nga ligjet njerëzore, duke
përshkuar distanca, duke kaluar pengesa
dhe duke bërë gjëra të tjera që njeriu,
i cili jeton në këtë planet nuk i
imagjinon dot.
Megjithëse shpejtësia e dritës në
boshllëk, është shpejtësia më e madhe e
njohur deri tani, shkenca moderne nuk
mohon ekzistencën e ndonjë
shpejtësie tjetër më të madhe se
shpejtësia e dritës në boshllëk, edhe
pse akoma nuk e ka arritur një gjë të
tillë, ndonëse shpejtësia e grimcave
Beta në ujë arriti t’ia kalojë
shpejtësisë së dritës, por vetëm në ujë
dhe jo në boshllëk.
Çfarë rëndësie ka kjo
ngjarje-mrekulli?
Të kuptuarit e rëndësisë së përkujtimit
së kësaj mrekullie, apo mësimet që
nxjerrim prej saj janë qëllimi i Israsë
dhe Miraxhit. Këtë shkurtimisht po e
përmbledhim si më poshtë:
1- Mesxhidul Aksa: Duke
ditur se Pejgamberi (a.s) udhëtoi nga
Qabja në Mesxhidul Aksa, kjo nënkupton
rëndësinë e Xhamisë Aksa për myslimanët
dhe se kjo xhami është Kibla e parë e
myslimanëve dhe xhamia e tretë e shenjtë
për ta.
2- Feja e Allahu është një:
Falja e 2 rekatëve namaz me Pejgamberët
e tjerë në xhaminë Aksa dhe takimi me ta
në çdo qiell tregon se feja e Zotit
është një dhe e vetme, se pejgamberët
janë vëllezër të një familje të madhe,
të gjithë janë dërguar prej Allahut
(xh.sh) dhe ne nuk bëjmë dallime mes
tyre. Pejgamberi (a.s) ka thënë:
"Shembulli im dhe shembulli i profetëve
përpara meje është sikur shembulli i një
njeriu që ndërtoi një shtëpi, e përsosi,
e zbukuroi dhe e plotësoi, përveç një
tulle në një qoshe. Njerëzit filluan ta
vizitonin, të mahniteshin dhe thonin: Ah
sikur kjo tullë të vendosej këtu e të
plotësohet ndërtimi i saj! Pejgamberi
(a.s) tha: Unë jam kjo tullë"![6]
3- Namazi: Siç e dimë
dhe kemi mësuar namazi u bë obligim në
Miraxh, pra në qiell dhe kjo nënkupton
se namazi është miraxhi i besimtarit dhe
kushdo që dëshiron të bëjë miraxh, nuk i
mbetet gjë tjetër vetëm se të marrë
abdes dhe të falë namaz.
4- Besa me Allahun dhe Beni
Israilët: Në Kur'an sureja që
përshkruan udhëtimin nga Qabja në
Mesxhidul Aksa quhet sureja Isra dhe
pikërisht në këtë sure Allahu (xh.sh)
flet për Beni Israilët, për ngritjen dhe
rënien e tyre dhe të çdokujt që thyen
besën me Allahun (xh.sh).
Në përfundim: E gjithë ngjarja e Israsë
dhe Miraxhit transmetohet me argumente
të pakundërshtueshëm dhe të saktë, e
këto janë Kur'ani famëlartë dhe hadithe
të sakta të Pejgamberit (a.s). Sepse në
Islam, në fenë e Allahu nuk na lejohet
të flasim vetëm se me argumente bindëse,
ashtu siç thotë Zoti (xh.sh) në Kur'an:
"Thuaj: Jepni argumentet tuaja, nëse
jeni të sinqertë".
Gjithashtu, ne nuk mundemi kurrë ta
përshkruajmë në mënyrë të plotë në pak
minuta, këtë mrekulli të jashtëzakonshme
të zotërisë sonë, Muhammedit (a.s). Nuk
duhet të harrojmë se Mrekullia e Israsë
dhe Miraxhit nuk është sfidë që Allahu
(xh.sh) me të dëshiron të sfidojë
njerëzit, sepse njeriu nuk do të arrijë
kurrë të sjellë diçka të tillë, apo të
ngjashme me të, sado që të arrijë mendja
dhe fuqia e tij, apo të përparojë
shkenca dhe teknologjia. Ajo është
mrekulli për të mësuar dhe nxjerrë
mesazhe prej saj dhe për të sprovuar
forcën e besimit, sepse kush e ka
besimin e rregullt dhe të fortë e beson,
ndërsa kush është ndryshe, ai do të
mohojë ndodhinë e kësaj mrekullie dhe të
mrekullive të tjera të Pejgamberit
(a.s).
Së fundmi, Allahu (xh.sh) na mbuloftë me
perden dhe mëshirën e Tij, na i faltë
gjynahet tona, na udhëzoftë në rrugën e
drejtë dhe na bëftë prej atyre që
përfitojnë dhe marrin mësime prej
ngjarjeve historike të Pejgamberëve në
përgjithësi dhe veçanërisht të vulës së
tyre, të Dërguarit tonë, Muhammedit
(a.s). Allahu ju pastë në mbrojtjen e
Tij. Ju faleminderit.
Lavdrim
Hamja
25 maj 2014
27 Rexheb 1435
[1] Sureja
Jusuf: 111
[2] Sureja Isra:
1.
[3] Buhariu dhe
Muslimi
[4] Sureja Neml:
38-40.
[5] Sureja
Nexhm: 1-18.
[6]
Transmeton: Buhariu, Muslimi etj.