Koha për të mos u bërë palë me heshtjen..!
18 mars 2014 - Shkodër
(reflektim në krahët e një sprove komunitare)
Imam
Muhamed B. Sytari
Myfti i Zonës Shkodër
A ndreqet ky
realitet, në të cilin ne, muslimanët
shqiptarë, vihemi sërish në qendër të
vëmendjes sociale, teksa rishfaqen në
horizont shenjat e para të një stine të
“gjuetisë së shtrigave”, stolisur me një
terminologji dhe një mori etiketimesh
absurde, ndaj të cilave feja islame ka
qëndrime refuzuese dhe kritikuese, jo më
të jenë pjesë e doktrinës së saj
fetare!?
A ka kuptim të përfshihemi në një
vorbull paradoksale, e cila nuk bën
asgjë tjetër, vetëm se thith në
thellësitë e errësirës së saj individë a
grup-njerëzish, duke u munduar t’u
ndryshojë pamje, ngjyrë, moral e
vokacion shpirtëror, në kuadër të një
“ere të re” në rrugëtimet historike të
vendit tonë?
Por, a ka përgjegjës për këtë realitet,
sa qesharak aq edhe të trishtë, të
muslimanëve në këtë vend, si dhe me
mënyrat e trajtimit të fesë islame në
këto 24 vjet, që nga dita e rilejimit me
ligj të besimeve fetare, (pas një
kataklizme kombëtare 23 vjeçare, ku
politika dhe afetarizmi, ngërthyen me
kthetrat e tyre një shtet të tërë, duke
e dëshmuar si një palaço në sytë e
botës, teksa dëshmonte me mburrje
primitive, se: “Ne jemi shteti i vetëm
ateist në botë”)?!
A ka fajtor, për shkeljen flagrante të
ligjeve, ndaj të drejtave të vajzave me
shami, paragjykimit të praktikantëve të
fesë, (ri)grabitjes së pronave të
shenjta vakëf, nëpërmjet ligjit të
legalizimit, moskompensimit serioz të
pronave vakëf, të sekuestruara e të
tjetërsuara nga shteti komunist? A ka
përgjegjës për mbjelljen në heshtje të
dasive sektare nëpërmjet etiketimit të
klasës së teologëve të diplomuar në
shkollat më të mira të botës islame, si:
arabë e turqë, me mjekra dhe pa mjekra
dhe, papjekurinë e tyre për ta kapërcyer
këtë ngërç të futur në mes tyre, si një
virus shkatërrimtar?
A ka fajtor, që gjatë gjithë kësaj kohe,
klasa politike me krejt ngjyrat e saj,
ka luajtur pandershmërisht me të drejtën
legjitime të muslimanëve kryeqytetas për
të pasur xhaminë e tyre katedrale,
njësoj si vëllezërit e tyre të
krishterë; katolikë e ortodoksë (që të
paktën, falë Zotit, janë favorizuar
dukshëm nga qeveritë e ndryshme të dy
dekadave të fundit)?
A ka fajtor, që akoma sot, një tendencë
mbytëse tenton të shuajë zërin e
vetëdijes islame në këtë vend, edhe
nëpërmjet përpjekjeve për ta izoluar nga
realitetet, a për t’i dhënë
institucionit të muslimanëve një ngjyrë
që nuk është e tij dhe që kurrë nuk mund
ta ketë; izolimin dhe daljen nga skenat
e realiteteve dhe kontributeve të vyera
kombëtare, që
prodhojnë thellim të hendekut në rolin
që duhet të ketë institucioni dhe
njerëzit e tij të ditur e të
specializuar?!
Çfarë kuptimi ka, që sot, dikush të na
thotë: “ata duhet të na japin prova se e
dinë mirë që ky komb është dhe i të
tjerëve, të krishterë, laikë a ateistë
qofshin, duhet të na japin prova se këtë
vend e këtë komb e duan po aq sa ne të
tjerët, duhet të na japin prova se
interesi kombëtar është një gjë që nuk
mund të negociohet”. Ne të japim prova
për këtë vend dhe interesat e tij? Ne
muslimanët, që ndër shekuj e kemi ujitur
këtë tokë me paqe, me pastërti, me
harmoni ndaj jomuslimanëve, me një
shembull të mrekullueshëm të
bashkëjetesës paqësore në rrafshin
popullor!?
E vërteta është se ky shpirt e ky
udhëzim, që nuk ndryshon për asgjë ndër
ne, shpesh është prekur nga duar të
papastra (jashtë nesh), që tinëz kanë
luajtur me harbuti kartën e “tolerancës
dhe harmonisë fetare”, duke abuzuar me
simbole fetare, me të cilat kanë mbushur
sheshe e rrugë, në shenjë servilizmi
ndaj dikujt, që sheh nga jashtë!?
Në fakt, kjo pyetje: “A ka fajtor..?”,
mund të vazhdonte deri në pafundësi,
duke iu referuar ndodhive të çuditshme
dhe realiteteve plot kotësi mendimi dhe
arsyetimi, me të cilat trajtohet Islami
dhe muslimanët në këtë vend! Por,
fajtori/ët, nuk është e lehtë të
etiketohet/en!? E, mbi të gjitha, nuk do
të duhet shumë kohë për t’u humbur, në
rrugën e kthimit të fletëve, në drejtim
të shërimit dhe tejkalimit të pragut të
sprovës..!
Përgjegjës, fillimisht, (jo për tendencë
paragjykimi e akuze, sesa për konstatim
para një analize të qetë e të
vëmendshme), është Komuniteti Mysliman i
Shqipërisë, (si institucion, që ka
kaluar dallgë e lëkundje të frikshme) në
rrugëtimin e tij të çalët 23 vjeçar (ku
të gjithë kemi nga pak hise, në këtë
mungesë ekuilibri)!
Janë teologët dhe thirrësit islamë,
shpesh të pavëmendshëm (edhe për faktorë
jashtë tyre) ndaj zhvillimeve
gjarpëruese të vendit, sfidave të kohës
dhe mbi të gjitha realiteteve të vetë
institucionit të tyre, që ka rënkuar për
t’i pasur të gjithë së bashku, rreth një
sofre të shenjtë, mbi krejt sofrat
lokale e tendencat sektarizuese të
tipit: “Mendimi im është i drejtë, por
pranon edhe gabimin. Mendimi yt është i
gabuar, por pranon edhe të drejtën”!?
Janë intelektualët muslimanë dhe
njerëzit vullnetmirë të këtij vendi, që
kanë heshtur a janë kënaqur me
“shfryrjet” momentale në mediume a
takime spontane (a edhe të organizuara,
pa sukses), a duke turfulluar, gjatë
leximit të analizave të karikuara me
mllef, (të ardhura edhe nga jashtë
kufinjve, në gjuhën shqipe)!?
Janë krejt muslimanët e mirë shqiptarë,
që e kanë lënë veten të trajtohen si
pakicë e shkelur (sidomos në provinca të
sunduara nga politika moniste, nën
vellon e demokracisë), a që
kanë pranuar neglizhencën si vulë kohe,
duke u dëshmuar si një tërësi e pavlerë
mendimi, shpirti e kulture..!
Por, asnjëherë nuk është vonë, (dhe
muslimanët janë vëllezër, të moralshëm
me njëri-tjetrin, të aftë për të
tejkaluar mjegullnajat, drejt rrezeve të
diellit), ndonëse rrugët që çojnë drejt
rivendosjes së ekuilibrave të humbura që
mot, janë të mbushura me inerte, që
duhen pastruar me durim! Janë pasojë e
shkatërrimit mbi 40 vjeçar të
përpjekjeve për të pasur në këtë vend
një komunitet besimtarësh muslimanë, të
fortë e të shëndoshë, jashtë ndikimeve
anësore, në shërbim të plotë të
interesave shpirtërore dhe vlerave
kombëtare të këtij vendi të shtrenjtë,
ku kemi lindur dhe, ndaj të cilit kemi
shumë borxhe!
Nuk është vonë, për të gjetur rrugët e
shkrirjes së akujve të krijuar (jashtë
vullnetit tonë), nga “të huaj”, (ndonëse
kanë të njëjtën gjuhë të bukur, si kjo
që ne flasim, por që nuk e kanë kuptuar,
as do ta kuptojnë, shenjtërinë dhe
delikatesën e fesë), të cilët gjatë
kësaj kohe kanë abuzuar dhe janë tallur
me muslimanët, nëpërmjet “abuzimit” me
ndërhyrjet ilegale në trupin e vetë
muslimanërisë shqiptare, sepse janë
toleruar, jo nga obligimi ndaj tyre, por
nga kompromisi i pajustifikueshëm!?
Ka ardhur koha, të ndahemi një herë e
përgjithmonë nga dëshira, që të shumtë e
kanë, për të futur hundët dhe për të
dhënë mënyrat e zgjidhjes së
“problemeve” të muslimanëve, nëpërmjet
kalimit në labirinthe të reja, që vetëm
se e rëndojnë edhe më shumë këtë
realitet dhe e mbajnë akoma peng të
jofamiljarëve të tij..!?
S’domend, se integrimi evropian i
Shqipërisë (me një shumicë muslimane të
popullsisë së vet), nuk i shkon për
shtat shumë axhendave joshqiptare?! Por,
as të zotët e këtyre axhendave, as
ithtarët e tyre shqiptarë (me rrobën e
“njeriut të ri”), nuk do të arrijnë të
kuptojnë se “Shqipëria evropiane”, nuk
mund të jetë e tillë, pa një performancë
origjinale të mendimit islam, (atij, që
e udhëhoqi edhe vetë Evropën, për t’u
shkëputur nga injoranca, drejt dijes dhe
qytetërimit, por që udhëhoqi edhe vetë
Shqipërinë, drejt formësimit si shtet,
këtu e njëqind e kusur vite më parë),
trupëzuar në një institucion të fortë,
ndërtuar me duar të natyrshme shqiptare,
jashtë influencave të kujtdo dhe,
sidomos, jashtë tendencave xhahile të
shumëkujt në këtë vend, për të futur
duart, këmbët e hundët në brendësinë e
tij!
Ndoshta, këto realitete, nuk janë asgjë
tjetër, vetëm se një “shkundje” hyjnore,
për të na zgjuar nga një gjendje, në të
cilën, thuajse të gjithë u bëmë palë me
heshtjen, duke harruar një mirësi të
madhe nga Zoti; larminë e shkollave dhe
burimeve, në shërbim të një performance
më kompakte e më solide, më të aftë për
t’u përballur me sfidat e kohës dhe mbi
të gjitha, më në gjendje për t’iu
përgjigjur interesave kombëtare në
rrugëtimet e dallgëzuara, ku më shumë se
kurrë nevojitet harmonia largpamëse,
shtrëngimi i duarve dhe bashkimi i
fuqive për të mirën e një bashkësie
sociale model!
Dhe, e tërë kjo, fillimisht, për vetë
Shqipërinë, (jo për axhendat e
politikave që e mbajtën peng këtë vend
dhe i privuan të jetë aty, ku do t’i
takonte të ishte; në mesin e popujve dhe
kombeve të qytetëruara e në mirëqenie)
dhe, për një prezantim dinjitoz të
Islamit, si feja, që shqiptarët e
përqafuan në paqe me veten, me Zotin dhe
tjetrin, duke u dëshmuar shembull i
pastërtisë në marrëdhënie me këdo, në
rrugën e vëllazërisë dhe harmonisë
kombëtare!
Është koha për të dëshmuar bashkarisht
vullnetin për t’i shërbyer një kauze të
shenjtë e të shtrenjtë:
ruajtjes së vlerave të besimit dhe të
fesë, në harmoni të plotë me
trashëgiminë kombëtare dhe aspiratës për
një të ardhme, të çliruar nga
mentaliteti i përjashtimit të tjetrit
dhe izolimit nga kushdo ndryshe!
Shkodër, më
20 mars 2014
(Hytbeja e xhumasë,
mbajtur, më 21. 3. 2014, në xhaminë e
Parrucës)