Në fillim të këtij viti, m’u
krijua mundësia të udhëtoj drejt vendlindjes sime të
dytë, Sirisë. Natyrshëm, përveç takimeve të
përzemërta me vëllezër të përjetshëm, ndejave
udhërrëfyese me njerëz të ditur e burra të mençur,
udhëzimeve plot dije e largpamësi të një Hoxhe
mjekërbardhë e bekimeve të tij dritësuese, një ndër
mundësitë fatlume që të jep ky lloj udhëtimi është
edhe frekuentimi i librarive të pafund të shtëpive
botuese më në zë në botën islame. Furnizimi prej
tyre është padyshim një investim i bereqetshëm për
vete e përtej saj. E, pikërisht në një prej këtyre
daljeve, u ndala në “Darul-Kalem”, një shtëpi
botuese e njohur, që boton elitën e dijetarëve të
botës dhe mendimit islam, nga lindja në perëndim.
Një ndër serialët më të spikatur që boton kjo sh.b.,
është ajo kushtuar dijetarëve të muslimanëve, ku
dijetarë të spikatur, shkruajnë për baballarë të
dijes e përkushtimit. Fjala bie: Hoxha i jonë, Vehbi
S. Gavoçi shkruan për sahabiun Xhabir ibni Abdil-lah,
për tabiiun Ebu Hanife. Dikush tjetër shkruan për
sahabët Ebu Hurejra, Ibni Omer, Muadh ibni Xhebel,
Mus’ab ibni Umejr, Muavije etj, për nënat tona:
Hatixhe, Aishe, Hafsa, Zejneb, Um Seleme etj. Për
dijetarë të mëdhenj, si: Tabari, Bukhari, Muslim,
Tirmidhi, Hasan Shejbani etj. Për dijetarë të
mëvonshëm si: Fudejl ibi Ijad, Kadi Ijad,
Shatibi etj.
E, në mesin e një morie të pafund studimesh
kompetente monografike për këta emra të shquar, më
tërhoqi drita e Imam Neveviut (631 h. – 676 h.),
dijetarit të shquar nga Nevaja, pranë Golanit, në
rrethin e Damaskut. Më tërhoqi drita e këtij njeriu,
për të cilin të mëdhenjtë e ymetit, si Imam Dhehebiu,
e përkufizonin me këto fjalë: “Imami, Hafizi i
pashoq, shembulltyra, Shejkhul-Islami, bajraku i
eulijave, autori i librave të dobishëm”.
Duke lexuar detaje interesante nga jeta dhe vepra e
Imam Neveviut, më tërhoqi vëmendjen edhe kjo ndodhi,
që e rrëfen nxënësi i tij, Ibnul-Attar. Thotë: “Më
ka treguar, mëshirë pastë, (dmth, Imam Neveviu):
Isha sëmurë dhe po qëndroja në medresenë Ravahije.
Në një prej netëve, teksa rrija në ballkonin lindor
të saj, babai, vëllezërit dhe ca të afërm të mi po
flinin. Ndjeva se All-llahu më dha forcë e zell dhe
më liroi nga dhimbjet që kisha. Ndjeva se nefsi im
ishte përmalluar për të bërë dhikër. Mora të bëj
tesbih. Herë me zë e herë pa zë. E, teksa ndodhesha
në këtë gjendje, pashë një hoxhë me pamje të bukur,
që kishte hyrë në safallekun e medresesë dhe po
merrte abdes te burimi. Ishte mesnatë, a më shumë.
Kur e përfundoi abdesin, m’u afrua dhe më tha: Mos
bëj dhikër, biri im, sepse do ta zgjosh babën,
vëllezërit, të afërmit e krejt ata që po flejnë! E
pyeta: Kush je ti? Tha: Jam një këshillues dhe le të
jem kush të jem!
Mua, më erdh në zemër se ky mund të jetë vetë
shejtani dhe thashë: Eudhu bil-lahi
minesh-shejtanirr-rraxhim dhe e ngrita zërin duke
bërë dhikër. Ai, u shmang dhe u largua me të shpejtë
nga dera e medresesë.
Babai dhe të afërmit u zgjuan, ndërsa unë vrapova
drejt derës, që e gjeta të mbyllur. Kërkova
andej-këndej, por nuk e pashë më. Babai, më pyeti:
Çfarë ndodhi mor bir? I tregova. Të gjithë mbetën të
habitur.
Ndërkohë, sëbashku u ulëm të bëjmë tesbih e dhikër…”[1]
Pasi e lexova këtë rrëfim, përveç lutjeve të
sinqerta dhe rahmeteve për shpirtin e Imam Neveviut,
u luta që All-llahu të na ruajë nga shejtani dhe
taborrat e tij, që më shumë se kurrë në këto kohë
kanë vërshuar gjithandej, në çdo skaj të realiteteve
ku jetojmë e punojmë… dhe u ula të bëj dhikër…
Shkodër, janar, 2011
Abdulgani Dakr, “El-Imamun-Nevevi”, botimi i V-të, Damask, 2005, fq. 99-100.